Många bollar i luften!

Publicerad 2012-11-24 13:02:00 i Allmänt,

Anledningen till att jag inte har uppdaterat så mycket den senaste veckan är att jag har varit i England med kursen jag läser just nu och därför haft fullt upp med annat. Men nu är jag hemma och kommer att uppdatera som vanligt.

Självklart kunde jag inte låta bli att köpa en ny bok när jag var iväg. Jag har ju avbrutit fantasyn lite för att läsa den senaste nobelpristagaren i litteratur, Mo Yan men det är ganska tung läsning så på flyget hem ville jag ha något annat. Eftersom flygplatsen hade en jättestor bokhandel med en hel hylla (bra mycket mer än det brukar vara hemma) med fantasy slog jag till med en spelbaserad bok faktiskt: Assassins Creed – Forsaken av Oliver Browden närmare bestämt. Jag har ju spelat lite på det första spelet men eftersom jag inte har någon Xbox osv. fick jag köpa det till PC. Jag insåg snabbt att detta var ett spel som inte var gjort för PC för kontrollerna var överjävliga. Fick nästan reumatism på kuppen. Gav upp det rätt fort.
Så nu tänkte jag att äsch, jag kan väl ge en av böckerna en chans eftersom jag gillar konceptet med hemliga ordnar mot en historisk bakgrund. Visst, böcker baserade på spel är ju i regel ingen höjdare men man ska ju inte döma dem för det så jag tänker ge denna en chans. 78kr kan det vara värt haha!

Det innebär att jag just nu förutom att jag alltid håller på med Sanningens svärd (Sword of truth) även läser Nick Perumov, Mo Yan och nu även Assassins Creed. Recensioner kommer att komma så fort jag blivit klar med någon av dem! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

En lite egen tjej som älskar drakar, svärd, te och fantasivärldar driver denna bloggen. I en inte alltför avlägsen framtid, hoppas jag, arbetar jag som geolog, har ett eget bibliotek hemma och skriver bästsäljande böcker på fritiden när jag inte är ute i skogen med hästen. Hoppas ni gillar min blogg om allt inom fantasygenren!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela