Blickar framåt och vidgar vyer?

Publicerad 2013-04-13 10:47:21 i Allmänt, Böcker,

Jaha, nu har jag precis tråcklat mig igenom hela A storm of swords. Har även läst inledningen till A feast for crows men funderar på att lugna mig lite med den och nästa eftersom Winds of winter är låååångt ifrån klar och jag avskyr att sitta och vänta på böcker. 
 
Surfade in på George Martins hemsida och såg lite författare som han rekommenderade, hade läst många av dem och jag är inte jättepepp på att börja på någon ny serie men han tipsade om en författare som heter Daniel Abraham. Han har skrivit två serier The Long Price Quartet och The Dagger and the Coin varav den första är avslutad. Därför funderar jag nu på att ta mig an någon av dessa. The Dagger and the coin verkar vara bättre än The Long Price Quartet men tyvärr är den inte avslutad och nee, jag tänker inte börja läsa en ny serie som INTE är avslutad så jag får väl ge mig i kast med The Long Price Quartet istället. Fyra böcker borde man klara av rätt fort.
 
Nån som har läst dessa?
 
http://www.sfbok.se/asp/artikel.asp?VolumeID=88154
 
 

Kommentarer

Postat av: Linda

Publicerad 2013-05-01 19:55:43

har inte läst den, men försökt läsa "The Heroes" av Joe Abercrombie som herr Martin också rekommender och jag fastnade inte för den alls. Jag försökte verkligen fortsätta traggla men jag orkade inte utan la ner den tillslut

Svar: Ah, ja. Jag funderar på Best Served Cold för jag tyckte också att the heroes verkade lite halvtråkig jämfört med hans andra böcker. Men de är ju storsäljare allesammans så jag vet inte...
giz.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

En lite egen tjej som älskar drakar, svärd, te och fantasivärldar driver denna bloggen. I en inte alltför avlägsen framtid, hoppas jag, arbetar jag som geolog, har ett eget bibliotek hemma och skriver bästsäljande böcker på fritiden när jag inte är ute i skogen med hästen. Hoppas ni gillar min blogg om allt inom fantasygenren!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela