Några frågor om Fallen av Lauren Kate

Publicerad 2013-12-11 00:13:00 i Allmänt, Böcker, Reflektioner,

Nu har det varit lite stressigt igen med plugg som kört ihop sig, juklappar och julstök på samma vecka. Fy för stress! Så jag har lite recensioner och annat smått och gott på g, bland annat en recension på Catching Fire, men det får vänta tills nästa vecka tyvärr. Men, jag blev taggad av The Ponkissons att svara på lite frågor om boken jag läser just nu och det hinner jag med i alla fall!
 
Boken jag läser just nu är Fallen av Lauren Kate som är första delen i en kvintett.
Hur många kap har du läst ur boken?
Är bara i början och det är väldigt långa kapitel så tyvärr bara på kapitel 2.
 
Vad var den första meningen i boken?
Around midnight, her eyes at last took shape.
 
Vad var den sista meningen du läste i boken?
It sounded like she'd hopped straight off the pages of a Dickens novel.
 
Hur tycker du boken verkar?
Rättså intressant, men eftersom jag är precis i början har jag inte kunnat bilda mig någon större uppfattning än så länge. Är lite trött på tonårsböcker för tillfället, känner mig alldeles för gammal för att läsa om skoltrötta ungdomar, men jag tror att boken kan bli riktigt bra om den bara får sätta lite fart. En historia som upprepar sig genom tiden med fallna änglar och en tjej som hemsöks av dess skuggor låter helt klart lovande.
 
Vilken händelse är din favorit än så länge?
Helt klart prologen som ger en ledtråd om att det förhoppningsvis finns en riktigt intressant och invecklad historia bakom tonårsboksfasaden.
 
Någon som har läst Fallen?
 
Jag taggar: 
 
 

Kommentarer

Postat av: Malin

Publicerad 2013-12-11 07:26:17

Jag läste den för ganska länge sedan, blev väl ingen favorit men jag ska ändå läsa klart serien hade jag tänkt :)

Svar: Nej, det är rätt många som tyckte den var halvbra ungefär så jag fattar inte riktigt var hypen kommer ifrån :0 Men ger del två en chans ändå!
giz.blogg.se

Postat av: Anna - Bokbabblaren

Publicerad 2013-12-11 18:08:18

Har sett den där i bokaffären några gånger och tyckt att omslaget är himla fint, får ta och läsa den någon gång. :)

Här är mitt svar --> http://bokbabblaren.blogspot.se/2013/12/fem-fragor-om-boken-jag-laser-just-nu.html

Svar: Ja! Alla omslagen är jättefina! Ska kolla in dina svar ^^
giz.blogg.se

Postat av: Gabriella

Publicerad 2013-12-12 06:48:23

Sett den i bokhandeln flera gånger men vet inte riktigt om det är en bok jag vill läsa. Får väl se vad som händer! :)

Svar: Fick bara syn på den i fantasyhyllan på biblioteket och tyckte den lät intressant. Är helt ok än så länge :)
giz.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

En lite egen tjej som älskar drakar, svärd, te och fantasivärldar driver denna bloggen. I en inte alltför avlägsen framtid, hoppas jag, arbetar jag som geolog, har ett eget bibliotek hemma och skriver bästsäljande böcker på fritiden när jag inte är ute i skogen med hästen. Hoppas ni gillar min blogg om allt inom fantasygenren!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela