Pepparkakstardis!

Publicerad 2013-12-15 09:42:00 i Allmänt, Reflektioner, Tv-serier,

Julkänslorna är på topp häruppe i Luleå och när vi i veckan satte oss ner för att göra en pepperkakskyrka kastade jag, utan så mycket tanke på det, ur mig: "Vi borde göra en TARDIS!" 

Jag trodde att pojkvännen skulle se skeptisk ut men hans ögon glittrade till sådär så man vet att nu tickade hjärncellerna igång och innan vi visste ordet av det var vi igång med göra vår första pepparkakstardis i sann Doctor Who-anda.
Det tog oss ungefär tre dar att få klart den med plugg, träning och sömn emellan men nu står den där och pryder byrån så fint. Blir varm inombords varje gång jag tittar på den. Så jäkla nöjd! 
Nästa år blir det Hogwarts! (Eller..?)
 

Kommentarer

Postat av: Anna - Bokbabblaren

Publicerad 2013-12-15 10:14:03

Vad fin den blev! Haha, ska ni göra Hogwarts får ni nog börja ett halvår innan jul. ;)

Svar: Tack! Haha blir till att börja i augusti XD Fyfan!
giz.blogg.se

Postat av: Astrid Ahlberg

Publicerad 2013-12-15 10:52:34

Haha, tjusigt! Måste visa dottern som är Dr Who fantast! Ser fram emot nästa års byggnadskonst :)

Svar: Tack! Ja gör det :) Haha vi får se vad vi hittar på nästa år. Det är tog oss nästan tre dar bara den här :0
giz.blogg.se

Postat av: Vargnatts bokhylla

Publicerad 2013-12-15 11:33:43

Haha du är min nya idol! :D När jag och syrran var och handlade för ett tag sedan så pratade vi pepparkakshus och då sa jag att man borde göra en tardis istället :P

Svar: Haha vad kul! Tardis är ju helt klart roligare än ett vanligt hus ^^
giz.blogg.se

Postat av: Petra

Publicerad 2013-12-15 12:14:39

Vad läckert! :)

Svar: Tack! :)
giz.blogg.se

Postat av: Skriva läsa leva

Publicerad 2013-12-15 14:23:02

Jättefin! Kul idé med nåt annat än det vanliga :)

Svar: Tack! Ja, det var så vi tänkte. Man vill ju göra det lite personligt :)
giz.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

En lite egen tjej som älskar drakar, svärd, te och fantasivärldar driver denna bloggen. I en inte alltför avlägsen framtid, hoppas jag, arbetar jag som geolog, har ett eget bibliotek hemma och skriver bästsäljande böcker på fritiden när jag inte är ute i skogen med hästen. Hoppas ni gillar min blogg om allt inom fantasygenren!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela