The day of the Doctor och hon som missade det

Publicerad 2013-12-02 00:01:48 i Allmänt, Reflektioner, Science Fiction, Tv-serier,

För någon vecka sedan var det 50-årsjubileum för Doctor Who med specialavsnitt och ni som följer Doctor Who vet ju att allt relevant alltid sker i specialavsnitten men eftersom jag är strandad i Norrland och har ungefär halva Sverige mellan mig och närmsta Sf-bokhandel som givetvis var de enda som visade det blev det så att jag fick skita i det. En tröst var att jag ändå inte är så långt fram i serien så ett specialavsnitt hade nog mest spoilat för mig. Men lite retar det mig allt.
Jag har precis börjat bekanta mig med den elfte doktorn (Matt Smith) och sitter just nu och irriterar mig på att de ändrat introt. Och visst saknar man David Tennant och Billie Piper men jag tror nog att jag kan lära mig att gilla Matt Smith också, jag hade ju stora problem med Tennant i början och tycker fortfarande Christopher Eccleston är den bästa, synd att han bara fick en säsong, men min slutsats kommer nog bli att alla är bra på sitt vis givetvis. Ska kolla klart alla avsnitt och ge ett mer konkret utlåtande då ^^

Någon som noterat likheten mellan David Tennant och Richard Hammond från Top Gear? Helt sjukt, de måste vara släkt eller nåt!
 

Kommentarer

Postat av: Gabriella

Publicerad 2013-12-02 09:46:47

Jag har inte tittat på Doctor Who än. Funderar på att börja med det men ... vet inte om jag har tid för en till serie, haha ;)

Svar: Gör det! Det är verkligen en skitbra serie. På sitt sätt!
giz.blogg.se

Postat av: Vargnatts bokhylla

Publicerad 2013-12-02 15:53:53

Haha jag irriterade mig också på att introt var ändrat då! Gillar Tennants introlåt mycket bättre.

Svar: Ja, eller hur! Fast antar att det är mer likt originalsoundtracket dock. Men gillar det andra bättre ändå. Bara att vänja sig antar jag.
giz.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

En lite egen tjej som älskar drakar, svärd, te och fantasivärldar driver denna bloggen. I en inte alltför avlägsen framtid, hoppas jag, arbetar jag som geolog, har ett eget bibliotek hemma och skriver bästsäljande böcker på fritiden när jag inte är ute i skogen med hästen. Hoppas ni gillar min blogg om allt inom fantasygenren!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela