True Blood säsong 5 och den onödiga uppföljaren

Publicerad 2013-07-18 20:24:00 i Allmänt, Paranormal, Reflektioner, Tv-serier,

Sent inatt tittade vi klart på femte säsongen av True Blood. True Blood är ju en serie som jag har följt nästan sen de började sända den 2008. Men eftersom de envisas med att sluta varje avsnitt (och säsong för den delen) med en cliffhanger har jag hela tiden väntat tills varje säsong har släppts på DVD. Just för att jag har ingen lust att sitta och vänta en hel vecka bara för att få se hur de ska lösa den veckans cliffhanger. 
 
Hur som helst var de då dags att ge sig i kast med femte säsongen. Och nu blir det spoilervarning här för er som inte sett femte ännu.
För jag är så jävla förbannad. Nej, inte jätteförbannad utan mest irriterad. Vad håller de på med? Politik, religion, inklämda sexscener utan poäng, tiotals nya karaktärer utan djup. Allt jag gillade med True Blood har på något vis blivit undanskuffat i den här säsongen. Och vad är handlingen? Och vad var grejen med Jesus mexikanske farbror som blev dödad eller Terrys ifritförbannelse? Varför tittar jag på det här egentligen? Den vanligaste meningen jag sa under hela föregående kväll var: "Jag orkar inte!" För det var ungefär så jag kände.
Och hur i helvete har Bill kunnat gå från "In this household we recycle" till "Lilith has chosen me!" och nu ska jag bli religiös fanatiker som älskar att döda à la Russel Edgington fastän det går emot allt jag står för. Bah!
Är inte detta så typiskt tv-serier som rullar för länge. Att i brist på annat måste de ta och göra om karaktärerna. So fucking lame.
Och nu fick jag precis reda på att de ska göra en sjunde säsong också. Tack. Jag tror jag tittar om de gamla säsongerna och blir nostalgisk istället. 
 
 

Kommentarer

Postat av: Nina

Publicerad 2013-07-19 05:56:38

Jag såg första säsongerna av Treu Blood. från början tyckte jag det var ganska bra även om det var lite för rått och läskigt för mig ibland. Sen tyckte jag väl inte det var lika bra längre.

Svar: Jag kan verkligen förstå att man tycker det är rätt och läskigt men jag för min del har älskat varje säsong nu fram till femte. Så jobbigt att helt plötsligt bli väldigt besviken ><
giz.blogg.se

Postat av: Författardrömmar

Publicerad 2013-07-20 13:07:39

Jag tycker som Nina att serien är lite rå och läskig ibland, men jag gillar serien. Fast jag har bara sett de första säsongerna och nåt enstaka avsnitt från de senare säsongerna.

Sv: Ja, det blir nog lite crossover av det, om jag får ihop historien. Jag har stora delar av den i huvudet, men det ska ju skrivas ner också.

Svar: Har som sagt älskat varje säsong fram till nu när jag såg den femte. Gillar det råa, känns lite nytänkande på nåt vis.
giz.blogg.se

Postat av: Helena, MsHisingen

Publicerad 2013-07-26 15:25:01

Har beställt säsong 5 som dvdbox och väntar ivrigt (trots allt). Håller på att läsa om böckerna nu och njuter för fullt :)

Svar: Jag gillar tyvärr inte böckerna så mycket. Får se om jag orkar läsa vidare i dem, är på nr 3. Ja, serien är ju helt klart fortfarande bättre än mycket annat, jag tyckte bara att de hade ändrat på konceptet lite för mkt för min smak.
giz.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

En lite egen tjej som älskar drakar, svärd, te och fantasivärldar driver denna bloggen. I en inte alltför avlägsen framtid, hoppas jag, arbetar jag som geolog, har ett eget bibliotek hemma och skriver bästsäljande böcker på fritiden när jag inte är ute i skogen med hästen. Hoppas ni gillar min blogg om allt inom fantasygenren!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela