Kapad blogg?

Publicerad 2013-06-16 21:53:14 i Allmänt,

De senaste timmarna hände något konstigt med bloggen. När man gick in på den blev man omdirigerad till en sida som var full med reklam och där det stod att domänen var utgången. Vilket den såklart inte var! Någon fuling i cybervärlden hade helt enkelt kapat min blogg och lagt in en html-kod som omdirigerade bloggen. Efter att både ha googlat och hört av mig till supporten (utan svar) började jag leta i min kod och javisst, där var den. Katten bland hermelinerna som hade smugit sig in och sabbat för mig. Snabbt som fan raderade jag och nu ska det förhoppningsvis fungera ordentligt igen.
Det är ju tur att man extraknäcker som webbutvecklare och kan med det här med html och css för annars hade jag snällt fått vänta tills supporten hörde av sig. Suck!
Ber om ursäkt till alla som gick in under tiden och hoppas att det inte händer igen.
Det bevisar ju också vilken dålig säkerhet blogg.se har.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

En lite egen tjej som älskar drakar, svärd, te och fantasivärldar driver denna bloggen. I en inte alltför avlägsen framtid, hoppas jag, arbetar jag som geolog, har ett eget bibliotek hemma och skriver bästsäljande böcker på fritiden när jag inte är ute i skogen med hästen. Hoppas ni gillar min blogg om allt inom fantasygenren!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela