Ljuset i tunneln

Publicerad 2013-06-28 09:08:00 i Allmänt, Böcker,

 Läste igår ut den 21:a (!) delen i Terry Goodkinds Sanningens svärd. Jag börjar äntligen se en ände på mastodontserien som jag har hållt på med i fyra år. Finally! Det har tagit lång tid och böckerna har både
 gått upp och ned men nu har jag bestämt mig för att minst varannan bok jag läser ska vara en Sanningens svärd-bok. Bara för att bli klar någon gång. Förhoppningsvis hinner jag innan sommaren är slut. Det tror jag nog. Lånade hem den 22:a delen idag. Whoop whoop! Slutstriden närmar sig. Bara fyra böcker kvar!
 
Jag samlar ju även på böckerna (genomkorkat beslut jag tog för några år sedan) och i bokhyllan står nu bok 1-15 av 25 och tar plats. Puh! Det kommer att ta upp en hel bokhylla när jag är klar. MEN jag har åtminstone köpt alla utom de tre första begagnade vilket känns bra. Men i takten det tar att hitta dem till förmånliga priser kommer det väl att dröja fem år till innan jag har alla, menmen, den som väntar på något gott...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

En lite egen tjej som älskar drakar, svärd, te och fantasivärldar driver denna bloggen. I en inte alltför avlägsen framtid, hoppas jag, arbetar jag som geolog, har ett eget bibliotek hemma och skriver bästsäljande böcker på fritiden när jag inte är ute i skogen med hästen. Hoppas ni gillar min blogg om allt inom fantasygenren!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela