Nytt i bokhyllan

Publicerad 2013-06-12 20:35:05 i Allmänt, Böcker,

 
För ungefär en vecka sedan gjorde jag det ovanliga och beställde hem lite nya böcker från Adlibris.
Det är vääldigt sällan jag köper helt nya böcker, främst för att det är så förbaskat dyrt med inbundna böcker och dessutom vill man inte bidra till överkonsumtionen i onödan. För det mesta köper jag mina böcker begagnade på nätet eller i bokantikvariat. 
Men så i förra veckan fick jag ett ryck och beställde ett gäng som jag vet att jag troligtvis aldrig kommer att hitta begagnade. 
 
Själlös av Gail Carriger

Chanslös av Gail Carriger

Boneshaker av Cherie Priest
 
Doomsday vault av Steven Harper
 
Howls moving castle av Diana Wynne Jones
 
En hel del Steampunk (hehe) men jag vill gärna vidga mina vyer och läsa lite mer inom genren så det fick bli så. Howls moving castle tyckte jag ju var så mysig så den fick hänga med på ett hörn ^^

Kommentarer

Postat av: Anna

Publicerad 2013-06-13 12:03:05

Det är faktiskt rätt lätt, lägg ut lite info på olika bokcirklar på facebook t.ex. Hitta en bokcirkel eller liknande, skriv in var du vill starta osv. Det finna också andra forum för att hitta bokcirklar, bara att googla. /Flygaren

Svar: Det låter ju rätt lätt som du säger, just nu har jag dock inte tid men det är verkligen något jag skulle vilja starta när jag får tid! Tack för tipsen! ^^
giz.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

En lite egen tjej som älskar drakar, svärd, te och fantasivärldar driver denna bloggen. I en inte alltför avlägsen framtid, hoppas jag, arbetar jag som geolog, har ett eget bibliotek hemma och skriver bästsäljande böcker på fritiden när jag inte är ute i skogen med hästen. Hoppas ni gillar min blogg om allt inom fantasygenren!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela