Nytt i bokhyllan!

Publicerad 2013-03-02 15:23:00 i Allmänt, Böcker,

Efter ett litet uppehåll har jag nu förhoppningsvis gjort den sista tentan för terminen (förutsatt att jag blir godkänd) och därför ska jag försöka uppdatera lite oftare.
 
Under tiden har jag införskaffat mig lite nytt till bokhyllan, allt begagnat på nätet:

Elfte delen i Sanningens svärd, De tre klangerna
Nu har jag alla fram till nr 14 förutom Drömvandrarens hämnd som tydligen är väldigt svår att få tag på. Men den som väntar på något gott...



Imperiets Dotter Del 1 & 2
Jag läste första delen för säkert åtta år sedan och tänkte att det kunde vara kul att faktiskt läsa klart den någon gång. En serie med bara sex böcker som utspelar sig i ett exotiskt land med en stark kvinna som huvudkaraktär kan ju inte direkt gå fel. Eller?
 
 
Hela Sagan om Mallorea
Har en del vänner som är väldigt förtjusta i Eddings och när jag fick tag på alla böckerna i Sagan om Mallorea under 100-lappen kunde jag inte låta bli!

 
Men dessa böcker får vänta ett tag för just nu läser jag en samlingsvolym av författaren till Vampire Diaries och efter den har jag lite beslutsångest om jag ska börja läsa Game of thrones eller faktiskt ta tag i mig själv och ta mig igenom hela Sanningens svärd en gång för alla, är ju ändå på del 19 av 25 nu så jag börjar ju se en ände på den. Förutom Sanningens svärd har jag ju kastat mig in i Perumovs brutala värld och borde kanske ta och fortsätta med den även om jag inte gillade den jättemycket. Varken Perumov eller Game of thrones är ju färdigskrivna än och jag gillar inte riktigt att börja på en serie innan den är helt färdigskriven. Orkar liksom inte vänta på att böcker ska komma ut, det räckte med Harry Potter...
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

En lite egen tjej som älskar drakar, svärd, te och fantasivärldar driver denna bloggen. I en inte alltför avlägsen framtid, hoppas jag, arbetar jag som geolog, har ett eget bibliotek hemma och skriver bästsäljande böcker på fritiden när jag inte är ute i skogen med hästen. Hoppas ni gillar min blogg om allt inom fantasygenren!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela