Tusen sidor text

Publicerad 2013-03-08 20:49:42 i Allmänt, Böcker,

Inte riktigt tusen sidor men väl 800. 
I helgen läste jag ut min senaste bok och tänkte att jag skulle fortsätta med Sanningens svärd men eftersom jag är långt förbi läsmässigt jämfört med hur många böcker jag faktiskt äger i serien måste jag låna resterande delar på biblioteket och givetvis har inte biblioteket öppet på söndagarna. Suck.
Jobbig känsla när man sitter hemma själv, redan har varit i stallet och inte har något plugg att göra UTAN en bok att läsa.
Så jag gick på rekogniceringsrunda i bokhyllan och blev sugen på att ge mig på första delen i A song of ice and fire av George RR. Martin även känd som Game of thrones. 
Såhär en vecka senare har jag läst drygt en tredjedel av boken och jag måste säga att jag är positivt överraskad än så länge. Mycket mindre snack/politik och mer handling än jag trodde. Det är ju riktigt roligt att få lära känna karaktärerna bättre än man får i tv-serien. 
Min första chock var dock att alla är så mycket yngre än de är i tv-serien, jag menar Daenerys är ju bara tretton, Robb och Jon fjorton osv men ja, inte för att det påverkar direkt...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

En lite egen tjej som älskar drakar, svärd, te och fantasivärldar driver denna bloggen. I en inte alltför avlägsen framtid, hoppas jag, arbetar jag som geolog, har ett eget bibliotek hemma och skriver bästsäljande böcker på fritiden när jag inte är ute i skogen med hästen. Hoppas ni gillar min blogg om allt inom fantasygenren!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela