Halloweenläsning

Publicerad 2013-11-03 21:38:42 i Allmänt, Böcker, Reflektioner,

Oj, nu var det ett tag sen det blev något inlägg men så blir det ibland. Anledningen är att jag har både haft tentaplugg och sedan flyttat land och rike run,t eller närmare bestämt ändå upp till Luleå där jag nu ska plugga i några månader. Långväga hemifrån om man säger så!
Måste verkligen fixa lånekort häruppe med! Aaaah!
 
Förra veckans bokbloggsjerka handlade om man hade tänkt sig att läsa någon halloweeninspirerad läsning såhär i allhelgonatider. Jag hann inte göra jerkan denna gången men jag hade ändå tänkt läsa lite skräck/rysarlitteratur såhär i halloweentider. Boken jag har börjat på är The ocean at the end of the lane av Neil Gaiman. Har tänkt läsa den ända sen i somras men det har inte blivit av men nu åkte den med i väskan upp till Luleå och även om jag bara har kommit några kapitel in i den gillar jag rysarkänslan och mystiken som boken omges av. Detta kan nog bli bra! 
Jag har ju inte läst något av Gaiman innan och har ingen aning om det är bra att börja med denna men nu får det bli så! Har ju tänkt läsa Stardust ungefär sen jag såg filmen första gången men så blev det icke, blev ocean at the end of the lane istället.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

En lite egen tjej som älskar drakar, svärd, te och fantasivärldar driver denna bloggen. I en inte alltför avlägsen framtid, hoppas jag, arbetar jag som geolog, har ett eget bibliotek hemma och skriver bästsäljande böcker på fritiden när jag inte är ute i skogen med hästen. Hoppas ni gillar min blogg om allt inom fantasygenren!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela