Vid min säng

Publicerad 2013-11-20 22:16:47 i Allmänt, Böcker,

Nu har jag botaniserat bland böckerna på Luleå Stadsbibliotek och till min förvåning (och ohämmade glädje) hade de ganska mycket böcker inom fantasy, både på svenska och engelska. Najs! Det innebär att det kommer att bli en del annorlunda böcker i fortsättningen, har t.ex. ställt mig på kö för första delen i Mortal instrument-serien. Ska bli spännande och se om den är så bra som folk säger.
Sist jag var där, alldeles svettig för jag kombinerade biblioteksbesök med ett svettigt bodypumppass, fick jag med mig dessa två hem. 
 
The Diviners - Libba Bray
 
Fredens pris - Anna Blixt
 
Fredens pris har jag varit lite sugen på ett tag. Alltid kul med svenska författare som skriver fantasy!
Libba Bray har ju skrivit trilogin om Ögat över månskäran som visserligen är för en lite yngre publik men som jag gillar skarpt och nu har hon tydligen skrivit en ny bok. Yay! Så den har jag redan kastat mig in i.
Innan dess läste jag ut The ocean at the end of the lane och hann med 23:e (nästan klar, aaaaaah!) delen i Sanningens svärd.
Jag har även sett några intressanta filmer som jag ska skriva lite om när jag får tid. Juridik som ska göras först. Uäh.
 
 

Kommentarer

Postat av: Astrid Ahlberg

Publicerad 2013-11-21 22:16:19

Sanningens svärd... har hela serien utom den sista delen som väl blir 2 böcker på svenska. Författaren dog ju... Och jag måste vänta på översättningen när jag nu har alla andra delarna på svenska! Har den kommit menar du? Översättningen? :)

Svar: Författaren är inte död, du måste blandat ihop honom med Robert Jordan ^^ Goodkind har släppt två nya böcker sen han avslutade Sanningens svärd. Den svenska översättningen för de sista delarna blev klara för 1-2 år sen. Så det är bara att läsa!
giz.blogg.se

Postat av: Astrid Ahlberg

Publicerad 2013-11-22 16:42:21

Haha, du har så rätt. Inte första gången jag blandar ihop dessa långkörare! :)

Svar: Det kan jag verkligen förstå!
giz.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

En lite egen tjej som älskar drakar, svärd, te och fantasivärldar driver denna bloggen. I en inte alltför avlägsen framtid, hoppas jag, arbetar jag som geolog, har ett eget bibliotek hemma och skriver bästsäljande böcker på fritiden när jag inte är ute i skogen med hästen. Hoppas ni gillar min blogg om allt inom fantasygenren!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela