Doctor Who

Publicerad 2013-10-20 21:06:12 i Allmänt, Reflektioner, Science Fiction, Tv-serier,

Efter lite påtryckningar från alla möjliga håll har jag och pojkvännen bestämt oss för att börja titta på kultserien Doctor Who. Men vi har dock inte tittat på de gamlegamle avsnitten utan börjat med de som släpptes av BBC 2005 med Christopher Eccleston som The Doctor och Billie Piper som hans följeslagerksa. 
 
Än så länge tycker jag faktiskt att det är riktigt underhållande. Och så sjuuukt brittiskt. Verkligen tidigt 00-tal i Storbritannien. Spice Girls är ju fortfarande influenser liksom.
Anyhow, jag var lite tveksam till Eccleston som Doktorn i början men desto mer jag ser av honom, desto bättre tycker jag om honom. Just för att han ser sådär lagom tråkig ut och sen helt oväntat drar han till med världens minspel så man inte kan annat än att älska honom. 
 
Rent filmiskt är väl inte serien den bästa, kan tänka mig att BBC inte hade så hög budget under första säsongen vilket märks på blixtar, aliens och annat smått och gott. Men vafasen det är väl inte det man tittar på om man gillar Doctor Who. Jag gillar hur de blandar genrer hejvilt, skräck, sifi, thriller etc. Man vet aldrig riktigt hur stilen på nästa asvnitt ska vara. Barn i gasmasker liksom. Hu!
 
Till sist vill jag slå ett slag för serier som är relativt fristående, mer sånt tack!
 
Jag återkommer med lite fler tankar när jag sett alla säsongerna :)
Vilken är er favoritdoktor?
 

Kommentarer

Postat av: Vargnatts bokhylla

Publicerad 2013-10-21 15:51:29

Ur den nya versionen av serien är David Tennant min doktor! :) Jag gillar både Eccleston och Matt Smith men Tennant är speciell för mig :).

Jag håller på att titta mig igenom den gamla versionen av serien, men har bara hunnit till den tredje doktorn där än :).

Svar: Ja, jag är mitt i säsong två just nu och är inte riktigt övertygad av honom än men vi får se :) Kul att höra vad andra tycker!De gamla avsnitten har jag inte sett alls... Får bli ett senare projekt!
giz.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

En lite egen tjej som älskar drakar, svärd, te och fantasivärldar driver denna bloggen. I en inte alltför avlägsen framtid, hoppas jag, arbetar jag som geolog, har ett eget bibliotek hemma och skriver bästsäljande böcker på fritiden när jag inte är ute i skogen med hästen. Hoppas ni gillar min blogg om allt inom fantasygenren!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela