Fem frågor

Publicerad 2013-09-02 20:40:00 i Allmänt, Reflektioner,

Nu cirkulerar det en såndär lista igen bland bloggarna jag läser. Kul och jag blev taggad av Bokbabblaren så nu kommer mina svar!
 
Vem inspirerade dig/uppmuntrade dig att börja blogga?
Ingen, snarare avsaknaden av en riktigt bra fantasyblogg och mitt behov av att skriva utan att lämna ut för mycket av mig själv. Perfekt med en bok/film/etc.-blogg!
 
Hur väljer du ämnen att blogga om?
Oftast är det tankar som poppar upp när jag ser en film eller läser en bok ser något snyggt på internet. När man bokbloggar (även om jag skriver om mer än böcker) så är ju ämnena redan där, man skriver om det man läser och det man ser alternativt det man lyssnar, tecknar eller tänker på. Det enda man behöver är lite cyniskhet, humor och en bra fantasi.
 
Vad vet de flesta inte om dig?
Att jag ibland extraknäcker som webbutvecklare och äger ett växthus.

Vilka tre ord beskriver din stil bäst?
Min bloggstil? Skiter i allt.
Hehe, nu var jag fyndig. Nej, men jag bloggar för min egen skull och skriver på mitt eget sätt om mina åsikter. Jag försöker att köra min egen grej och inte låta mig påverkas för mycket av hur andra gör eller vad det tycker att jag ska göra. 
Min vanliga stil? Hm. Prickig, högljudd och ensamvarg. Tre motsägelser.
 
Vad tycker du om att göra när du inte bloggar?
Rida. Mitt största intresse all-time. Träna när jag har tid. Vandra. Ha långa diskussioner om allt och ingenting med vettigt folk (med vettigt folk menas oftast min pojkvän). Pyssla om mina växter. Slösurfa. Lyssna på SR-appen och så givetvis läsa.

Nu ska jag tagga fem andra bokbloggare:
Good God, fem stycken?!
Fridas bokhylla
Boklotus
The Ponkissons
Skriva läsa leva
 
uäh, där tog det stopp.
 
 

Kommentarer

Postat av: Anna - Bokbabblaren

Publicerad 2013-09-03 07:54:49

Åhå, så du har också häst? Kul! :D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

En lite egen tjej som älskar drakar, svärd, te och fantasivärldar driver denna bloggen. I en inte alltför avlägsen framtid, hoppas jag, arbetar jag som geolog, har ett eget bibliotek hemma och skriver bästsäljande böcker på fritiden när jag inte är ute i skogen med hästen. Hoppas ni gillar min blogg om allt inom fantasygenren!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela