När världen stannar

Publicerad 2013-09-18 22:30:59 i Allmänt,

Nu har det inte varit lätt ett tag. Min katt som jag haft i femton år fick somna in i måndags och jag har varit helt förstörd både innan och efter det. Min värld har stannat upp och trots att jag försöker sysselsätta mig med annat är det mest honom jag tänker på. 
Mitt i all denna sorg har jag försökt läsa ut The dragons path av Daniel Abraham men det hann jag inte innan den skulle tillbaka. Jag tyckte inte den var dålig än så länge och beställde den därför på adlibris för att kunna läsa vidare i lugn och ro när sprickan i bröstet läkt lite. I väntan på den tog jag upp Skepanden av Terry Goodkind igen och läser några sidor då och då för att förhoppningsvis tänka på annat. Vi får se hur det blir med allt framöver. Jag fortsätter blogga givetvis men har, och kommer att ha, svårt att få ro att läsa ett tag framöver. Istället försöker jag sysselsätta mig med plugg, långa promenader och ridturer i skogen.
Så då vet ni läget. Nu är det höst.

Kommentarer

Postat av: Vargnatts bokhylla

Publicerad 2013-09-19 08:08:44

Jag beklagar verkligen sorgen! :(

Postat av: Malka

Publicerad 2013-09-19 11:16:59

Det är hemskt när ens djurvänner går bort! Man saknar ju dem så oerhört!

Svar: Ja, det känns väldigt ödsligt här hemma just nu. Man förväntar ju sig att han ska komma runt hörnet när som helst :/
giz.blogg.se

Postat av: Astrid Ahlberg

Publicerad 2013-09-19 20:41:07

Jag hoppas att du ändå så småningom kan förmå dig att välkomna en ny katt till ditt hem. Är ju så tomt utan dem... <3

Svar: Någon gång blir det säkert så men då ska man ju känna att man vill börja nåt nytt inte ersätta det gamla. Det kommer nog dröja ett tag innan man har ork att börja älska en ny kise.
giz.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

En lite egen tjej som älskar drakar, svärd, te och fantasivärldar driver denna bloggen. I en inte alltför avlägsen framtid, hoppas jag, arbetar jag som geolog, har ett eget bibliotek hemma och skriver bästsäljande böcker på fritiden när jag inte är ute i skogen med hästen. Hoppas ni gillar min blogg om allt inom fantasygenren!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela