Nyheter att sukta efter

Publicerad 2013-09-22 20:42:00 i Allmänt, Böcker,

Fick hem sf-bokhandelns katalog för ett tag sen och givetvis fanns det en del intressanta saker.
 
The last bastion av Nathan Hawke - är sista delen i en trilogi kallad Gallow som ska vara en vikingainspirerad fantasy. Vikingar kan ju inte bli fel, eller?
 
Orcs: Bad blood av Stan Nicholls - jag spinner vidare på hårda grabbar med den här trilogin om en sida av fantasyn man sällan får följa; nämligen den från orchernas synpunkt. Nytänkande, brutalt och helt annorlunda är adjektiv jag hoppas boken kan beskrivas med.
 
Shaman: A novel of the Ice Age av Kim Stanley Robinson - är en ny fristående novel av killen som skrev 2312 och som jag har stående i min bokhylla. OIäst än så länge men om jag tyckte 2312 lät bra verkar denna historien om en shaman under senaste istiden vara ännu bättre. Allting geologirelaterat är ju glatt välkommet hos mig!
 
1636: The Devil's Opera av Eric Flint och David Carrico - är alternativhistoria om svenska Axel Oxenstierna och Gustav II Adolf. Jag har länge funderat på den här serien och när de nu skriver om svensk historia verkar det vara dags att slå slag i saken.
 
Någon som har läst något av det här?
 
 

Kommentarer

Postat av: a

Publicerad 2013-09-22 22:52:17

Nix, så varför lämnar jag kommentar? Jo bara för att jag hoppas hinna titta in på SF-bokhandelns monter på Bokmässan dit vi ska i år :)

Svar: Åh vad roligt, jag hade också gärna velat åka dit!
giz.blogg.se

Postat av: Fantasy Realm ~ en fantasyblogg

Publicerad 2013-09-23 14:21:11

Fin blogg du har :)

Kika gärna in på min blogg och besvara månadens fantasy-fråga :)

Svar: Tack, tack! Det ska jag kolla!
giz.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

En lite egen tjej som älskar drakar, svärd, te och fantasivärldar driver denna bloggen. I en inte alltför avlägsen framtid, hoppas jag, arbetar jag som geolog, har ett eget bibliotek hemma och skriver bästsäljande böcker på fritiden när jag inte är ute i skogen med hästen. Hoppas ni gillar min blogg om allt inom fantasygenren!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela