Game of thrones - Breaker of chains

Publicerad 2014-04-22 10:35:00 i Allmänt, Reflektioner, Tv-serier,

Japp, del tre är här alla redan och efter förra avsnittets omvälvande upplevelse var det dags att reda ut de lösa trådarna. Ett klassiskt mellanavsnitt helt enkelt. Vi fick följa nästan alla karaktärer (exklusive Bran och Brienne ungefär) och det är både bra och dåligt. Å ena sidan får man följa alla karaktärer man gillar men å andra sidan förs inte någon framåt något särskilt. Dock måste jag säga att tempot fortfarande är avsevärt mycket högre än i föregående säsonger (jag undrar fortfarande hur det ska gå när de snart är ifatt böckerna allaredan i säsong fyra ><). Jag klagar dock inte, det är kul när det händer saker!
Fortfarande tycker jag det är roligast när man får följa Arya. Hon och The Hound passar varann som hand i handsken till den grad att man sitter och småfnissar mest hela tiden när de är i bild. Och nämn en gång man småfnissar i GoT i vanliga fall...
Skönt också att det händer något med Sansa, hon har suttit fast i Kings Landing alledeles för länge enligt mig!
 
Så ja, förutom det är det inte mycket mer att säga om Breaker of chains. Nästa vecka tror jag det börjar hända saker igen.
För övrigt köper jag fortfarande inte den nya Daario Naharis. Pisstråkig jämfört med den gamla. Suck.
 
Avslutar med den här:
Fuck the king!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

En lite egen tjej som älskar drakar, svärd, te och fantasivärldar driver denna bloggen. I en inte alltför avlägsen framtid, hoppas jag, arbetar jag som geolog, har ett eget bibliotek hemma och skriver bästsäljande böcker på fritiden när jag inte är ute i skogen med hästen. Hoppas ni gillar min blogg om allt inom fantasygenren!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela