Värt att läsa?

Publicerad 2014-07-27 14:59:51 i Allmänt, Böcker,

Snart har jag tagit mig igenom alla 800 sidorna i Dan Simmons The Abominable och efter det har jag ingen aning om vad jag ska ta tag i. Jovisst, jag har en hel hög med olösta böcker hemma, ca 150mil härifrån men de jag tog med mig är slut. Detta innebär att jag antingen får beställa någon från någon random näthandel alt. göra ett besök på biblioteket här i byn (som har öppet ca 1h i veckan ungefär...) Jag har därför funderat ut ett gäng böcker som verkar intressanta och inte helt omöjliga att få tag på. Vilken tycker ni att jag ska läsa?
 
Etiquette and espionage av Gail Carriger - Nästa del i Parasollprotektoratet verkar ta tid på sig att översättas och varför inte sätta tänderna i spinoff-serien istället?
Half a king av Joe Abercrombie - Jag orkade inte ens läsa klart Best Served Cold men denna verkar bättre, ska man våga satsa?
 
Prince of thorns av Mark Lawrence - Har jag haft ögonen på länge men inte orkat ta tag i då det kan vara riktigt bra men också sjukt långtråkig och allmänt trist.
Metro 2033 av Dimitrij Gluchovskij - Det kanske är dags för en ny dystopi och jag har bara hört gott om den här.
In Great Waters av Kit Whitfield - Vattenvarelser är ju en genre jag aldrig har rört mig i tidigare, det kanske kan vara intressant?
Eragon av Christopher Paolini - Jag har redan läst de två första böckerna för typ tio år sedan och tja, det är väl dags att avsluta denna serien.
Så, vilken ska man ta tag i? Eller har ni något bättre förslag på en bok jag måste läsa?

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2014-07-27 16:19:52

Metro 2033 verkar riktigt bra.

Svar: Ja, det lutar åt den!
giz.blogg.se

Postat av: Caroline Hurtig

Publicerad 2014-07-27 17:25:58

Håller själv på och läser "Söner av Heimdall" av Helena Andersson. Verkligen läsvärd!

http://undrentideforlag.com/soner-av-heimdall/

Svar: Oh, den vill jag läsa! Ska se om den går att få tag på inom snar framtid, verkar helt klart lovande!
giz.blogg.se

Postat av: Anna - Bokbabblaren

Publicerad 2014-07-28 13:13:20

Tycker du kan läsa klart Eragon! Haha ;) Annars verkar Metro 2033 väldigt bra, har den och 2034 hemma, men har inte läst dem än.

Svar: Ja, Eragon borde man ju verkligen läsa klart asså... Men det är många som rekommenderat Metro 2033 så imorgon tror jag att jag svänger inom biblioteket och lånar den ^^
giz.blogg.se

Postat av: Petra

Publicerad 2014-07-30 10:28:15

Jag har bara läst Etiquette & Espionage och Eragon. Den första var rätt bra, men Eragon gillade jag inte alls, tyvärr.
Jag vet inte riktigt vad du har läsa eller inte, men tre fantasyböcker jag mer än gärna rekommenderar är; Shadow and Bone av Leigh Bardugo, Throne of Glass av Sarah J Maas, och Finnikin of the Rock av Melina Marchetta. :)

Svar: Jag ska helt klart kolla upp de du rekommenderar. Nej, asså jag är inte jätteförtjust i Eragon men känner ändå att den är tillräckligt bra för att jag vill avsluta serien. Men nu har jag lånat hem Metro 2033 och reserverat Etiquette and Espionage i alla fall!
giz.blogg.se

Postat av: Fröken Cocco Sohl

Publicerad 2014-07-30 12:03:19

Jag har bara läst Soulless av Gail Carriger och den var ju rätt rolig men får ändå lite skämskänsla av hennes böcker. Även om jag läser dem på engelska känns de liksom "för lätta", lite "kom igen lägger jag tid på detta när det finns så många andra böcker?" haha. Men spinoffen verkar också underhållande.

Inte alls hört talas om In great waters men jävlar i min lilla låda den ska jag klicka hem direkt. Mermaids? I'M IN!

Svar: Haha jo förstår vad du menar, de är ju väldigt lätta, som steampunkchiclit ungefär. Men jag gillar Alexias rappa tankar och tycker det är skönt med en bok man kan fnittra lite i emellanåt. Hehe jo In Great Waters verkar lovande, jag känner att det är dags för en sjöjungfrubok av rang snart asså! Men om du köper den får du säga vad du tycker ^^
giz.blogg.se

Postat av: Pernilla Lindgren

Publicerad 2014-07-30 20:42:08

Jag hade precis tänkt maila dig och höra om du hade lust att läsa och några rader om min bok, Alvhilda - Uppvaknandet :)

Svar: Det gör jag gärna så länge det inte är någon stress med det! Skicka ett mail till [email protected] så kan vi pratas vid närmare!
giz.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

En lite egen tjej som älskar drakar, svärd, te och fantasivärldar driver denna bloggen. I en inte alltför avlägsen framtid, hoppas jag, arbetar jag som geolog, har ett eget bibliotek hemma och skriver bästsäljande böcker på fritiden när jag inte är ute i skogen med hästen. Hoppas ni gillar min blogg om allt inom fantasygenren!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela