Musiktips - Vindsvept

Publicerad 2014-03-19 10:02:00 i Allmänt, Musik, Tips,

Jag tänkte att det var dags för ett nytt musiktips! Jag har ju tidigare tipsat om Lindsey Stirling (här), E.S. Posthumus (här) och Indica (här).
 
Denna gången är det en svensk artist som kallar sig Vindsvept (japp, probably det bästa namnet jag hört) jag tänkte tipsa om. Hans musik är en blandning av olika stilar men snuddar allt som oftast vid modern folkmusik alternativt fantasy/epic music och är förutom ett par låtar helt instrumental. Låtarna är ofta med medelhögt tempo och härliga melodier fyllda med flöjter, horn, harpa osv. Helt enkelt perfekt att lyssna på om man jobbar, är ute och går, vill slappna av eller nåt annat. 
Han har inte släppt någon skiva (än) och har enbart gjort ett tjugotal låtar men de är riktigt bra allesammans så ta och lyssna på honom vettja!
 
Här är några av mina favoritlåtar som han har gjort:
 
 En relativt lugn låt som speglar hans musikstil väl
 
Epic! Väldigt bombastisk, men kort låt, som jag verkligen älskar
 
 
Lugn låt som passar bra att slappna av till
 
En av få låtar med sång i. Svensk-finska Merrigan sjunger och Vindsvept gör musiken
 
En tung låt som går över åt metal. Men sånt gillar jag!
 

Kommentarer

Postat av: Mattias gustafsson

Publicerad 2014-03-22 04:07:37

Tackar för musiktipset gillar verkligen de 4 första låtarna 5 är dock inte riktigt min stil ska defnetivt kolla upp mer av honom.

Svar: Vad kul att du gillade låtarna! Ja, han heter Vindsvept på youtube, bara att lyssna vidare :) Haha femte låten är ju mer metal, passar mig men inte alla kanske!
giz.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

En lite egen tjej som älskar drakar, svärd, te och fantasivärldar driver denna bloggen. I en inte alltför avlägsen framtid, hoppas jag, arbetar jag som geolog, har ett eget bibliotek hemma och skriver bästsäljande böcker på fritiden när jag inte är ute i skogen med hästen. Hoppas ni gillar min blogg om allt inom fantasygenren!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela