So many books, so little time...

Publicerad 2014-11-25 19:46:56 i Allmänt, Böcker, Filmer, Reflektioner,

Ja, anledningen till att det varit lite halvdött här är för att, ja, ni vet, livet:
Jobb, jobb, plugg, plugg, träning (!), förkylning, sambon fått nytt jobb och nu är jag tillfälligt ensamstående, snööööö (har börjat köra spark till jobbet!) och resten av tiden försöker jag väl sova antar jag.
 
Hur som helst, jag såg ju Mockingjay och har tom. hunnit skriva recension, fantastiskt! Jag har också sett säsongsavslutningen av Doctor Who och ska bara lyckas sätta mig ner och skriva ihop nåt om hur trist jag tyckte det var. Suck.
Jag håller ju också på med 3 på 3-utmaningen men tyvärr är tredje boken, Monstrous Beauty, i tryggt förvar hemma hos föräldrarna 150 mil härifrån så jag kan inte läsa den. Får göra det i jul istället. Typiskt.
Istället läser jag Outlander (hehe, kunde inte hålla mig) av Diana Gabaldon, kommit ungefär halvvägs och både gillar och ogillar den än så länge. 
 
I annat fall är jag inne i en liten period där jag bara vill titta på lågmälda, närgångna filmer med sådär halvkända skådespelare. Det började med att jag såg att Matt Smith och Eva Green hade varit med i samma film. Womb hette den och ja, jag tror att den var bra, fast underlig, men ändå bra. 
Sedan har jag också tittat på Sleeping Beauty som var väldigt disturbing och precis vad jag var ute efter ungefär. Idag har jag tittat på My week with Marilyn (Eddie Redmayne <3) och igår såg jag ytterligare en närgången Eva Green-film (gud, den kvinnan är bra!). Cracks hette den.
Puh!
Jag ser hur som helst fram emot The theory of everything som kommer i januari. Det var ju på håret att jag gick och blev fysiker sådär efter gymnasiet så den är ju ett måste!
 

Kommentarer

Postat av: Fröken Cocco Sohl

Publicerad 2014-11-26 10:55:25

Sååå förväntansfull på The Theory of Everything <3 Gillar att Hawking själv gillar Redmaynes prestation liksom.

Sleeping Beauty är så skum och bra, har du sett Sucker Punch? Vi såg dem samma helg, bra kombo. My Week With Marilyn är bara såå fin och bra.
Lite udda film men ändå väldigt väldigt fin: Take This Waltz!

Svar: Ja, han är ju kusligt lik i trailern måste jag säga! Dog både av skratt och tårar när Jane bara: "But, he's american!"Japp, har sett Sucker Punch, gillade den även om slutet är både briljant och antiklimax, tänkte tipsa om den på bloggen nån gång. My week with Marilyn var mkt bra, även om jag tyckte att Michelle gjorde det sådär faktiskt. Funderar på Take this waltz men njae, tror jag håller på den ett tag. Men se Womb om du inte gjort det, ödslig, tragisk men ändå vacker och fin ^^
giz.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

En lite egen tjej som älskar drakar, svärd, te och fantasivärldar driver denna bloggen. I en inte alltför avlägsen framtid, hoppas jag, arbetar jag som geolog, har ett eget bibliotek hemma och skriver bästsäljande böcker på fritiden när jag inte är ute i skogen med hästen. Hoppas ni gillar min blogg om allt inom fantasygenren!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela