Frukostunderhållning!

Publicerad 2015-02-20 10:27:00 i Allmänt, Reflektioner, Urban fantasy,

Åhåhå! Ni anar inte vad jag har gett mig i kast med som frukostunderhållning de senaste veckorna! 

*trumvirvel*
 
Smallville!
Japp, ni läste rätt. Den längsta kontinuerligt pågående sifi-serien ever. Inget litet projekt inte, dock perfekt som lättsam underhållning när man lite trött maslat sig ur sängen och lyckats göra frukost (alla som känner mig vet att jag behöver några timmar på mig att komma igång efter att jag har vaknat, oavsett tid på dygnet). Med sina 43 minuter är ett avsnitt av Smallville perfekt!
Om ni (helt omöjligt, egentligen) har missat serien så handlar den om Clark Kents (senare Stålmannen) uppväxt i den lilla staden Smallville och hur han hanterar sina något okontrollerade krafter, sitt mystiska arv och vanliga tonårsproblem som att vara kär i skolans sötaste tjej, friendzona den enda vettiga tjejen i serien och se till att hålla föräldrar, lärare och andra på gott humör samtidigt som han försöker rädda världen (typ). Att hela känslan i serien dessutom är klatschigt, amerikanskt färgglad med en evighetslång sommar och aldrig natt såvida inte något dåligt ska hända gör ju inte det mindre trevligt. 
Just nu är jag i början av säsong 3 och från en ganska dålig första säsong har det utvecklats rätt rejält med bättre plot, mer kontinuitet och mer personlig utveckling för Clark. Sen att man stör ihjäl sig på Lana Lang och på Clarks totala oförmåga att förstå att han kan berätta om sina förmågor för henne utan att hon ska titta äcklat på honom är smärre problem när man får se Tom Wellings magmuskler och sådär gulligt förvirrade blick så fort nån försöker insinuera något sexuellt för honom. 
Nej, det här är faktiskt riktigt roligt! Jag är bra nöjd med mig själv som kom på idéen måste jag säga!

Klassiskt Smallville: Clark klädd i tält (eller är det en skjorta?)
och Chloe i skumt mönster och skeptisk min.
 

Kommentarer

Postat av: Caroline Hurtig

Publicerad 2015-02-20 15:33:09

Haha! Låter som mig :-) tar mig ett bra tag att vakna på Morgonen. Har de senaste veckorna tittat på Hart of dixie på morgonen. ;-)
Men nu var det slut på den tydligen och min morgonrutin lämnad i ruiner. Hittade däremot Haven på viaplay som blivit min nya frukostdejt!

Svar: oh, Hart of Dixie tittade jag på jättemycket i somras när jag jobbade i norrland. Helt ensam med en massa människor som inte alls var lika mig, så det var en del igenkänningsfaktor!
giz.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

En lite egen tjej som älskar drakar, svärd, te och fantasivärldar driver denna bloggen. I en inte alltför avlägsen framtid, hoppas jag, arbetar jag som geolog, har ett eget bibliotek hemma och skriver bästsäljande böcker på fritiden när jag inte är ute i skogen med hästen. Hoppas ni gillar min blogg om allt inom fantasygenren!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela