Vad tycker ni bäst om egentligen?

Publicerad 2015-03-22 11:27:00 i Allmänt,

Den senaste tiden har jag funderat en del på vad jag egentligen skriver om här på bloggen. Man har ju sina standardinlägg i form av recensioner och vad man läser, vad för böcker man har köpt etc. men jag skriver ju också en del mer informella inlägg om både det ena och andra inom fantasy. Dessutom skriver jag då och då nästan krönikaliknanade inlägg om ett speciellt tema t.ex. rustningar osv. Jag har ju alltid sagt att jag skriver bloggen främst för egen del, att jag inte vill forma den efter hur andra tycker att den ska vara utan skriver vad som dyker upp i huvudet helt enkelt. Men jag tänkte ändå att jag kunde fråga: vilken sorts inlägg tycker ni bäst om? 
Jag själv är inte alltid jätteförtjust i recensioner och tycker mer att det är trevligt att läsa andra bloggares personliga reflektioner men ni kanske inte alls håller med?
Alltså, vad gillar ni? Varför läser ni den här bloggen?
 

Kommentarer

Postat av: Emelie

Publicerad 2015-03-22 13:21:13

Hej.
Jag vill bara säga att jag gillar din blogg jättemycket. Det som främst fick mig att börja läsa den var ju själva fantasy-temat, som i sig är ganska ovanligt. Jag gillar dina recensioner mest eftersom jag själv läser mycket (dock inte så mycket som jag hade önskat pga plugg). Dina tankar är mycket intressanta och det kanske är därför jag fortsätter att läsa här varje dag. Du väljer själv hur personlig du vill vara; vi gillar din blogg ändå!

Svar: Men åh! Tack så mycket för de fina orden! Jag blir så glad när någon uppskattar ens tankar! Kul att du gillar recensionerna, då fortsätter jag att utveckla dem. Jag vet precis vad du menar med att inte hinna med allt man tänkt läsa. Livet pockar på uppmärksamheten alldeles för ofta. Jag hade gärna postat fler recensioner men vad ska man göra haha? ^^ Tack för dina synpunkter hur som helst!
giz.blogg.se

Postat av: Julia

Publicerad 2015-03-22 13:40:42

Jag tycker om allt med din blogg! Speciellt när du bloggar om filmer och tv serier men också älskar lite mer när du skriver dina "krönikor"inlägg! :)

Svar: Åh vad snällt sagt! Och tack för dina åsikter :-) Jag ska fila på några krönikor längre fram, har varit lite av den varan den senaste tiden!
giz.blogg.se

Postat av: Eve

Publicerad 2015-03-23 16:18:39

Tycker mycket om din blogg då du på ett bra sätt delar dina tankar och åsikter med oss! Dessutom är jag into fantasy (pretty much) och läser fantasyböcker nästan oavbrutet :D Gillar bäst när du skriver krönikor och recensioner, då jag får inspiration av dig! :) Xx

Svar: Tack så mycket för de fina orden! Många verkar gilla recensionerna så jag ska försöka lägga fokus på att skriva bra sådana ^^
giz.blogg.se

Postat av: Anonym

Publicerad 2015-03-23 19:31:56

Bra som den är......

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

En lite egen tjej som älskar drakar, svärd, te och fantasivärldar driver denna bloggen. I en inte alltför avlägsen framtid, hoppas jag, arbetar jag som geolog, har ett eget bibliotek hemma och skriver bästsäljande böcker på fritiden när jag inte är ute i skogen med hästen. Hoppas ni gillar min blogg om allt inom fantasygenren!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela