Conan Barbaren den nya - recension

Publicerad 2013-08-10 12:06:00 i Allmänt, Filmer, High fantasy, Recensioner,

Det här blir en kort recension.
Jag såg Conan Barbaren som jag köpte för ett tag sen, alltså den nya versionen, inte den gamla med Arnold.
I den här spelar Jason Momoa (Khal Drogo) Conan och det gör han väl helt ok. Även om jag hela tiden blir förvånad när han pratar engelska och inte gormar på Dothraki ^^
Ja, filmen var väl ungefär som vi trodde förutom att Conan inte fick ta så mycket plats. Trist. Det blev ingen direkt karaktärsutveckling på honom vilket var tråkigt. Jag menar, döper man en film till Conan vill man ju se en film om Conan. 
Något lame storyline, dock pluspoäng på en mångfasetterad skurk (det kändes som om de hade lagt mer krut på att utveckla denne) och även helt ok specialeffekter, om man nu gillar sånt.
Tror också att filmen innehöll världshistoriens mest krystade sexscen. Momoas rumpa vägde upp det lite men inte på långa vägar tillräckligt för att jag skulle tycka att de inte skulle strukit den.
Filmen kändes även ganska stressad, som om de försökte få med så mycket de kunde på så kort tid som möjligt. Den hade mått bra av att vara en halvtimme längre enligt mig.
Till skillnad från gamla versionen med Arnold tog denna sig själv på lite för stort allvar, jag hoppas fortfarande att alla sånna här machofilmer kan ta efter Prince of Persia, vilket gjorde att betyget sjönk ytterliggare. Det blev tråkigt helt enkelt,

Sådär, lite korta tankar om Conan. Den infriade våra förväntningar på ungefär alla plan men jag är ändå glad att jag har sett den.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

En lite egen tjej som älskar drakar, svärd, te och fantasivärldar driver denna bloggen. I en inte alltför avlägsen framtid, hoppas jag, arbetar jag som geolog, har ett eget bibliotek hemma och skriver bästsäljande böcker på fritiden när jag inte är ute i skogen med hästen. Hoppas ni gillar min blogg om allt inom fantasygenren!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela