Lästips inför kommande år

Publicerad 2013-12-25 14:25:12 i Allmänt, Böcker, Reflektioner,

Det är mycket nu, både med julfirande och en jäkla massa plugg som jag inte alls förutsett. Typiskt att allt ska komma samtidigt. Jullov, sa nån. Fuck that, sa jag. 

Jag hoppas att alla har haft en trevlig jul och fått många fantasyrelaterade böcker, filmer, tv-serier mm!
Men nu var det inte det jag skulle prata om. Eftersom jag är långväga hemifrån kunde jag inte önska mig så många böcker i julklapp, (övervikt på flyget hem, nej tack) och därför är min fråga till er som läser den här bloggen;

Vilka böcker tycker ni jag verkligen ska läsa år 2014?

Vilka är era favoriter som jag (troligtvis) har missat? Allting som inte är verklighet går bra; sifi, fantasy, urban, paranormal romance, steampunk etc. etc. även om jag helt klart har en förkärlek för high fantasy *hint hint*.
Ge mig era bästa tips! Det kan vara svenskt eller engelskt, utkommet eller som kommer ut 2014, tipsa på bara!
 
Och för allt i världen, ett Gott Nytt År alla läsare!
 

Den här högen är det nog dags att jag tar tag i 2014...
 

Kommentarer

Postat av: Gabriella

Publicerad 2013-12-25 17:49:55

Om du inte läst "Halvblodstrilogin" av Sofie Trinh Johansson tycker jag du kan ge dig på den. Och likaså Emma Anderssons två böcker om Olivia och Enderra. :) Hoppas du haft en fin jul!

Svar: Dem ska jag kolla upp, tack! Detsamma till dig :)
giz.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

En lite egen tjej som älskar drakar, svärd, te och fantasivärldar driver denna bloggen. I en inte alltför avlägsen framtid, hoppas jag, arbetar jag som geolog, har ett eget bibliotek hemma och skriver bästsäljande böcker på fritiden när jag inte är ute i skogen med hästen. Hoppas ni gillar min blogg om allt inom fantasygenren!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela