Varför jag inte klarar av Vampire Diaries

Publicerad 2013-12-30 09:11:00 i Allmänt, Reflektioner, Tv-serier,

 Jag älskar ju True Blood och har inget emot Twilight så varför klarar jag inte av att ens se klart första säsongen av The Vampire Diaries? Jag har försökt titta, flera gånger men alltid slutat nånstans vid andra halvan av säsongen och sen fått börja om. Varför?
Tre anledningar:
 
1. Alla tjejerna är anorektiska.
Herregud liksom, deras lår är som mina armar! Vad är det för konstigt ideal? Att för att anses vara snygg måste man se ut som om man inte ätit på en vecka. För de ser ju alla likadana ut också, bara olika hårfär/ögonfärg ungefär, alla är lika smala. Fyfan!
 
2. Jag är så trött på alla farliga killar.
Damon får mig att vilja rycka håret, så jäkla patetiskt alltihopa. Sluta porträttera oschyssta, utnyttjande människor som sexiga ffs! Den enda vettiga är Matt Donovan och han mobbar det typ. Give me a break!
 
3. Det perfekta livet de alla verkar ha.
Kom igen, ingen går på så mycket baler och tillställningar som tonåring, alla i stan är ju stenrika känns det som och alla vaknar varje dag med perfekt hår/smink/deff whatever. Det blir så jäkla mycket barbie att jag inte kan ta nåt på allvar.
 
Så, nu vet ni varför jag inte tål Vampire Diaries.
Jag kan inte ens ta omslagen på allvar, ge mig en hink liksom!
 

Kommentarer

Postat av: Carro

Publicerad 2013-12-30 12:43:47

Jag har bara försökt läsa böckerna men de är lika illa dem..

Svar: Kan tänka mig det. Tror jag håller mig långt borta ifrån böckerna också!
giz.blogg.se

Postat av: Holavedsbruden Ewa K

Publicerad 2013-12-31 11:07:37

Jag har samlat en mapp med sagolika bilder i laptopen ifall jag skulle få för mig att försöka mig på att skriva fantasy.
Gott Nytt År!

Svar: Det låter bra, tycker jag! Det finns gott om vackra fantasybilder. Gott Nytt År till dig också!
giz.blogg.se

Postat av: Linda

Publicerad 2014-01-05 19:11:39

Nu läste jag böckerna i tonåren, men då tyckte jag de var jättebra.
Men serien vill jag inte se, verkar inte vara något för mig..

Svar: Kan tänka mig att det gör sig bättre bokmässigt, har dock hört att böckerna är ganska annorlunda och de senaste har ju inte ens originalförfattaren skrivit såvitt jag förstått det.
giz.blogg.se

Postat av: Elina

Publicerad 2014-01-07 20:55:43

Första säsongen är sämst, sen blir den bättre. Men jag kan inte säga att det blir så mykcet bättre med allt du ogillar tyvärr.

Svar: Haha nej jag har sett en del avsnitt från nyare säsonger men det var ingen vidare det heller tyvärr...
giz.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

En lite egen tjej som älskar drakar, svärd, te och fantasivärldar driver denna bloggen. I en inte alltför avlägsen framtid, hoppas jag, arbetar jag som geolog, har ett eget bibliotek hemma och skriver bästsäljande böcker på fritiden när jag inte är ute i skogen med hästen. Hoppas ni gillar min blogg om allt inom fantasygenren!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela