Nyheter att fundera över

Publicerad 2013-06-17 14:17:00 i Allmänt, Böcker, Tips,

Jag fick hem sf-bokhandeln sommarkatalog häromdagen och som alltid var den sprängfylld med en massa roliga böcker man skulle vilja läsa.
 
Här är de jag skulle vilja titta närmare på:
 
The red knight av Miles Cameron - för den verkar riktigt badass och kombon riddare och drakar är aldrig fel. Jobbigt med en ny serie bara, har alldeles för många påbörjade och alldeles för få avslutade sen innan.
 
The broken empire av Mark Lawrence - för att psykotiska makthungriga tonåringar med vassa svärd aldrig kan bli annat än underhållande.
 
Stormdancer av Jay Kristoff - för att samurajsteampunk verkar så knäppt att det kan bli bra.
 
The ocean at the end of the lane av Neil Gaiman - för att jag inte har läst något av honom och borde göra det.
 
2312 av Kim Stanley Robinson - för att detta verkar vara sifi när den är som bäst och den har dessutom fått nebulapriset.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

En lite egen tjej som älskar drakar, svärd, te och fantasivärldar driver denna bloggen. I en inte alltför avlägsen framtid, hoppas jag, arbetar jag som geolog, har ett eget bibliotek hemma och skriver bästsäljande böcker på fritiden när jag inte är ute i skogen med hästen. Hoppas ni gillar min blogg om allt inom fantasygenren!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela