Skrythögen

Publicerad 2013-06-22 16:27:47 i Allmänt, Böcker,

Insåg för några veckor sedan att Barnes and Nobles har de snyggaste klassikeromslagen jag nånsing sett. Med förgyllda/försilvrade sidor, läderinbundna och med eget bokmärke. Bah, så snyggt! Men även om varje bok kostar ungefär 200kr tyckte jag att det var lite väl dyrt för en student som mig men så för några dagar sen slog jag till iafal. Pojkvännen köpte The complete tales and poems of Edgar Allan Poe och jag köpte Jane Austen Seven Novels. Tillsammans med H.P. Lovecrafts Skräcknoveller och Robert E. Howards The complete chronicles of Conan kommer den delen av bokhyllan från och med nu bli den absolut snyggaste delen. Skrythyllan får jag nog kalla den.
Men jag tycker det är roligt med fina upplagor, särskilt i form av klassiker och eftersom jag ändå vill ha dem i bokhyllan någon gång kan man lika gärna slå till medan de går att få tag på. 
Jag är mycket sugen på att utöka samlingen med Jules Verne Seven Novel och Arthur Conan Doyles The greatest adventures of Sherlock Holmes men det får bli en annan gång. 
 
Snygga är de i alla fall!
 
 
 

Kommentarer

Postat av: DinoSara

Publicerad 2013-06-22 20:14:08

De är verkligen sjukt vackra! Har tittat på dem både en och två gånger, så tänker slå till när ekonomin tillåter. ^^

Svar: Ja, det tycker jag du ska göra. Det är ju klassiker och de borde man ändå ha i sin bokhylla i vilket fall. Varför inte köpa de snyggaste upplagorna ;)
giz.blogg.se

Postat av: Malin

Publicerad 2013-06-22 20:51:04

Älskar de utgåvorna, vill ha allihopa själv!

Svar: Visst vill man!
giz.blogg.se

Postat av: Vargnatts bokhylla

Publicerad 2013-06-22 23:23:23

Jag är så förälskad i de där böckerna, men ännu har jag inte skaffat någon själv. Jag hoppas det kan ändras!

Svar: Ja, de är verkligen väl värda sina pengar!
giz.blogg.se

Postat av: 23 minuter

Publicerad 2013-06-23 10:03:21

Dem är jätte snygga, jag har själv Alice i underlandet i den utgåvan och den är så himla vacker :)

Svar: Ja, den verkar väldigt snygg den också!
giz.blogg.se

Postat av: Molly Rodin

Publicerad 2013-06-23 14:24:42

Åh så vackra! Alla böcker borde se ut så.

Svar: Verkligen!
giz.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

En lite egen tjej som älskar drakar, svärd, te och fantasivärldar driver denna bloggen. I en inte alltför avlägsen framtid, hoppas jag, arbetar jag som geolog, har ett eget bibliotek hemma och skriver bästsäljande böcker på fritiden när jag inte är ute i skogen med hästen. Hoppas ni gillar min blogg om allt inom fantasygenren!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela