På min önskelista

Publicerad 2014-12-05 19:44:00 i Allmänt, Böcker,

Anledningen till att det inte blivit så många uppdateringar på sistone är att jag faktiskt inte har haft så mycket att skriva om. Jag läser fortfarande Outlander om kvällarna men satan i gatan vad lång boken känns, fast ändå spännande men den tar tid alltså.
Sedan säsongsavslutningen av Doctor Who och Mockingjay har jag inte heller sett några relevanta serier eller filmer, istället har jag tittat på Glee och gamla high school-filmer à la Cruel intentions (inte riktigt min stil, jag vet). Däremot har jag komponerat en fin liten önskelista med en hög med trevliga böcker:
 
The World of Ice and Fire - Den illustrerade historieboken om Westeros, ett måste helt enkelt!
Expeditionen - min kärlekshistoria - Bea Uusmas fascination för Andréexpeditionen smittar av sig och denna kombinerade dagbok och faktabok vill jag också ha i bokhyllan.
His dark materials - Jag har bara de här otroligt bra böckerna i sönderlästa pocketversioner och har letat efter någon snygg version och så dyker denna guldklimp upp. Mums!
The Terror - Jag gillade ju The Abominable (trots missvisande baksidetext) och denna ska vara ännu bättre. Arktiska vindar, vålnader och fastfrusna skepp kan inte bli fel.
Clockwork Century - en av de bättre steampunkserierna som jag gärna vill läsa resten av.
Rämnfödd - Svensk fantasy! Blixt första bok var mycket bra och bådar gott inför framtiden, jag vill gärna läsa nästa fristående del. 
A brief history of time - Jag stod och fingrade på den här i pocketshopen på Arlanda senast men tyckte den var svinigt dyr, däremot en perfekt julklapp. Lite populärvetenskap kan vara kul som omväxling.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

En lite egen tjej som älskar drakar, svärd, te och fantasivärldar driver denna bloggen. I en inte alltför avlägsen framtid, hoppas jag, arbetar jag som geolog, har ett eget bibliotek hemma och skriver bästsäljande böcker på fritiden när jag inte är ute i skogen med hästen. Hoppas ni gillar min blogg om allt inom fantasygenren!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela