Vid min säng

Publicerad 2014-02-10 11:10:00 i Allmänt, Böcker,

Har nu tagit mig igenom Sagan om ringen, (vilket var ren njutning) och bestämt mig för att i alla fall läsa minst en bok emellan innan jag ger mig på Sagan om de två tornen. Stod framför bokhyllan imorse och hade lite beslutsångest, är många böcker där som jag är sugen på. Skulle man ta ett säkert kort och fortsätta med A dance with dragons? Men egentligen vill jag dra ut på det lite mer tills herr Martin säger lite mer konkret hur långt han har kommit på The winds of winter. Skulle man ge sig på steampunk/samuraj-crossovern Stormdancer? Den är inte så tjock och ska vara bra men det är första delen i en serie och jag vill egentligen inte börja på fler serier innan jag avslutat någon annan (säger hon som precis läst ut 25-delarserien Sanningens svärd...). Jag funderade länge och väl på om jag skulle ta och läsa hela Eragonserien. Jag har läst de två första för flera år sedan men tappade stinget lite när jag fick vänta på tredje och fjärde men nu är ju hela serien klar och det kan vara läge att läsa allihopa i ett stycke och avsluta den. Men ska jag vara ärlig har jag ingen lust. Har hört att slutet ska vara sådär ><
Till sist landade valet på The last light of the sun av Guy Gavriel Kay som jag köpte i somras. Den är fristående (YAY!) och ska vara en vikingafantasy (Woho!). Dessutom ska Guy Gavriel Kay vara en mycket bra författare enligt vad jag har hört och jag är nyfiken på om det stämmer.
Så nu är det vikingar som gäller för ett tag (och tentaplugg >< japp det är dags igen...)
 
Tänkte också förvarna om att jag ska operera min axel på onsdag och därför kommer att ha lite problem med att skriva inlägg på åtminstone en vecka. Så om ni undrar vad jag tagit vägen är det därför! Hoppas däremot att jag hinner läsa en hel del när jag ligger hemma och kurerar mig (och inte bara kurslitteratur då) samt titta på lite serier. Bara jag inte får för ont... 
Gammal bild men fortfarande olästa böcker som står i bokhyllan
 

Kommentarer

Postat av: Anna - Bokbabblaren

Publicerad 2014-02-11 14:15:06

Tack för tipset om The Last Light of the Sun, den verkar riktigt bra! Hoppas du tycker om den. :)

Lycka till med operationen!

Svar: Än så länge gillar jag den! Tack, operationen gick bra men nu väntar rehaben...
giz.blogg.se

Postat av: Emma

Publicerad 2014-02-11 23:10:47

Lycka till med operationen!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

En lite egen tjej som älskar drakar, svärd, te och fantasivärldar driver denna bloggen. I en inte alltför avlägsen framtid, hoppas jag, arbetar jag som geolog, har ett eget bibliotek hemma och skriver bästsäljande böcker på fritiden när jag inte är ute i skogen med hästen. Hoppas ni gillar min blogg om allt inom fantasygenren!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela