Nytt i bokhyllan

Publicerad 2014-03-25 19:43:00 i Allmänt, Böcker,

Jajjemän, två böcker till att sätta i bokhyllan. Denna gång försvarar jag det med att jag unnar mig en present eftersom jag nu klarat alla tentorna på kandidatprogrammet. Värt att fira tycker jag! Nu ska bara examensarbetet göras också sen är jag förhoppningsvis klar.
 
Det blev två förstadelar denna gången. Första delen i Cinda Williams Chimas serien The Seven Realms; The Demon King som verkar påminna lite om A song of ice and fire samt första delen i Maria Snyders Healer-serie; Touch of Power. Jag har velat läsa något av Maria Snyder länge och nu slog jag slag i saken.
 
Frågan är bara vilken man ska börja med, eller om man ska läsa någon annan oläst bok i bokhyllan innan. Vi får se..
 

Kommentarer

Postat av: Petra

Publicerad 2014-03-27 10:45:04

Grattis till tentorna. :) Och det är 2 riktigt bra böcker du köpt. Touch of Power är en väldigt bra början till en serie som bara blir bättre och bättre, och The Demon King börjar långsamt men blir bara mer och mer spännande. :) Själv så läser jag faktiskt bok 2 i Seven Realms serien just nu. Hoppas du gillar dina nya böcker. :)

Svar: Tack! Vad roligt att du verkar gilla dem! Har hört mycket gott om dem men det är alltid kul när ens bloggläsare också gillar böckerna man skriver om!
giz.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

En lite egen tjej som älskar drakar, svärd, te och fantasivärldar driver denna bloggen. I en inte alltför avlägsen framtid, hoppas jag, arbetar jag som geolog, har ett eget bibliotek hemma och skriver bästsäljande böcker på fritiden när jag inte är ute i skogen med hästen. Hoppas ni gillar min blogg om allt inom fantasygenren!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela