Doctor Who - några avsnitt senare

Publicerad 2014-10-16 09:18:00 i Allmänt, Recensioner, Science Fiction, Tv-serier,

Doktorn är tråkig. 
Nej, jag skojar inte. Avsnitt efter avsnitt har gått och till slut kan jag inte förneka det längre. Doktorn har blivit tråkig. Från början tänkte jag bara att det var en övergående fas, att Capaldi bara hade lite svårt att hitta in i rollen men nu har jag insett att det faktiskt är så Doktorn är nuförtiden. Bitter, cynisk och utan medkänsla. Jag menar Eccleston var bitter men han kunde ändå skina upp och bli barnsligt lycklig över småsaker medan Capaldi bara är kall och okänslig. Tillsammans med Clara som i sin tur inte har världens personlighet blir det rätt tråkigt. Jag menar, har vi inte känt att det är dags för en ny följeslagare i typ fem avsnitt nu? Clara är trött på det Doktorn är trött på det och jag är jävligt trött på det. Vi behöver en excentrisk följeslagare nu, ja tack. 
Däremot gillade jag de två senaste avsnitten, Kill the moon och Mummy on the Orient Express. Dog så hårt när Capaldi sådär i förbifarten mumlar: Are you my mummy?
Kill the moon var ett såntdär klassiskt Who-avsnitt som man känner igen från t.ex. Satans pit osv. När stora beslut ska tas av små människor och det i sig är skitbra men återigen blev jag besviken på Capaldi som bara stack. Det är ju inte så Doktorn gör. Istället för att lämna folk i sticket får han ju folk att tro på sig själva, tro på att de kan ta det rätta beslutet. Vad hände egentligen?
Och vad är egentligen den röda tråden i den här säsongen? Nånting med de döda som dyker upp i några sekunder i ett avsnitt då och då. Hmpf... Tackar vet jag River Song och The Silence eller Bad Wolf. Nee, just nu känns det väldigt löst.
Nu förväntar jag mig en jävligt bra säsongsfinal om jag inte ska tjura till nästa doktorsbyte.
Tackbrahej.
 

Kommentarer

Postat av: perny

Publicerad 2014-10-16 11:34:42

Jag håller med i mycket. Han är elak och nedvärderande mot människor hela tiden och framförallt mot Clara. Förut gillade jag inte Clara och ville ha en ny följeslagare för det, men nu vill jag ha en ny för jag tycker synd om henne. Kill the moon föll för mig just för att han bara drog, det var så odoctorigt gjort. Men mummy-avsnittet var det, i mina ögon, bästa hittills. Jag gillade även robin hood väldigt mycket.

Svar: Ja men precis! Man sympatiserar ju med Clara, hon var ju inte direkt med på det här. Nej det är dags för något nytt, helt klart!Jo, gillade också Mummy-avsnittet bäst. Hoppas de överraskar oss med en riktigt bra säsongsavslutning nu istället.
giz.blogg.se

Postat av: Elina

Publicerad 2014-10-16 14:08:23

Jag och min sambo har kommit fram till att det inte är riktigt samma grej från och med nu (jag gillade ju Smith så mycket att jag älskade de säsongerna kanske mest), men vi tror att vi har kommit fram till att det är lite styltigare på något sätt med Capaldi och Clara tillsammans. Det går, men det går inte lika bra ihop som det har gjort innan... Vi fortsätter att kolla med spänning dock. För tråkig skulle vi nog inte vilja ta oss för att säga (inte ännu i alla fall).

Svar: Jag tycker fortfarande att Doctor Who är en riktigt bra serie och fortsätter ändå att titta men i samma veva ser jag om Tennant-avsnitten och då inser man skillnaden. Jag saknar Tennant!
giz.blogg.se

Postat av: Gabriella

Publicerad 2014-10-20 23:07:28

Du har fått ett litet award från mig på bloggen :D http://gpkjeilen.blogspot.se/2014/10/sisterhood-of-world-blogger-award.html

Svar: Oj, vilken utmaning! Få ta tag i det i helgen ^^ Tack för nomineringen!
giz.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

En lite egen tjej som älskar drakar, svärd, te och fantasivärldar driver denna bloggen. I en inte alltför avlägsen framtid, hoppas jag, arbetar jag som geolog, har ett eget bibliotek hemma och skriver bästsäljande böcker på fritiden när jag inte är ute i skogen med hästen. Hoppas ni gillar min blogg om allt inom fantasygenren!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela