Snart drar det igång...

Publicerad 2015-04-06 09:58:00 i Allmänt, Reflektioner, Tv-serier,

Ja, inte många dagar kvar nu till säsonspremiärerna av både Outlander och Game of Thrones. Mycket spännande måste jag säga men tyvärr är jag lite skeptisk, framförallt till Game of Thrones. Jag menar, vi har ju alla hört spekulationerna och utspelen om att nu, nu är det dags att skilja bok och tv-serie åt. Nu ska det bli flashbacks (bevare oss väl!) och vi som har läst böckerna är väl medvetna om att det är många karaktärer som är ifatt. Inget fel i detta men när man hör hur de nu ska ändra på varje karaktärs öde blir man ju skeptisk. Vågar man se det utan att bli spoilad böckerna? Kommer det alla hålla samma standard? Jag är mycket tveksam, jag tror inte att tv-serien blev så bra för att skaparna är fenomenalt duktiga (även om de givetvis kan sin sak) utan jag tror fullt ut på att det blev så bra för att det helt enkelt är svinbra böcker det är baserat på. Och nu när de ska stå på egna ben är jag inte säker på att det kommer att hålla. Men vi får se. Jag ser denna säsongen också men sen får det bli en allvarlig funderare. Vad tror ni om nästa säsong?

En av anledningarna till att jag ser fram emot GoT. Jon Snow får interagera med den här damen!
 
Vidare är det dags för Outlander och jag förmodar att det är andra halvan av boken som ska avverkas nu. Jag gillar ju serien skarpt men när jag tänker på händelserna i boken kan det nog bli en hel del väldigt awkward scener om de inte gör det rätt. Jag bävar faktiskt lite inför detta men jag vet inte. Förhoppningvis blir det bara obehagligt och inte awkward. Vi får se. Jag gillar nya postern i alla fall!
 

Kommentarer

Postat av: Anna - Bokbabblaren

Publicerad 2015-04-06 17:05:03

Jag är också smått orolig inför hur det ska bli med Game of Thrones nu... Hoppas verkligen att det kan bli bra ändå!

Outlander har jag inte sett ännu, men ska försöka börja se det snart så att jag kanske kan komma ikapp innan alla avsnitt har kommit. :)

Svar: Jag är med orolig och det blev inte bättre efter att ha sett de första avsnitten ><Ja men se Outlander, lagom bra serie med vackra Skottland som bakgrund, finfint!
giz.blogg.se

Postat av: Lena

Publicerad 2015-04-06 20:41:15

Game of Thrones är ju otroligt bra. Kanske borde se Outlander också.

Svar: Outlander är på ett annat sätt än Game of thrones men fortfarande bra ^^ Män i kilt liksom. Vem säger nej till det? Men vi får väl se hur nästa säsong blir som sagt.
giz.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

En lite egen tjej som älskar drakar, svärd, te och fantasivärldar driver denna bloggen. I en inte alltför avlägsen framtid, hoppas jag, arbetar jag som geolog, har ett eget bibliotek hemma och skriver bästsäljande böcker på fritiden när jag inte är ute i skogen med hästen. Hoppas ni gillar min blogg om allt inom fantasygenren!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela