Nytt i bokhyllan

Publicerad 2015-03-20 10:23:27 i Allmänt, Böcker,

Jag fyndade lite på bokrean häromveckan! Det brukar ju inte vara så mycket att hurra för eftersom bokförlagen mobbar fantasy men jag hade sån tur att jag hittade de två sista böckerna i Sanningens svärd! Detta innebär att jag nu bara fattas nr 16 innan serien på 25 delar är komplett. Woho! Vidare passade jag på att klicka hem Kodnamn Verity (som jag nu har börjat på och gillar skarpt) samt Susan Hills spökhistoria Kvinnan i svart (som även den är påbörjad) och till sist Elisabet Nemerts Röd måne. Jag blev lite förvånad över hur tunn Kvinnan i svart var men vafan det kan ju vara skönt med något tunnt ibland, eller? Röd måne var ett impulsköp som jag inte kunde motstå, jag har velat läsa något av Nemert väldigt länge så varför inte liksom? Jag är dock inte övertygad om att det är hennes bästa bok men vi får se. I helgen klickade jag också hem Nina Åkestams Meningen med hela skiten som en vän tipsade om och som jag än så länge kan rekommendera varmt till alla som undrar vafan de håller på med ibland. 
Har ni läst någon av dessa?
 
 

Kommentarer

Postat av: Lena

Publicerad 2015-03-20 15:06:23

Alltid trevligt med nya böcker. Kvinnan i svart är så där lite lagom spännande.

Svar: Ja, jag förväntar mig inte att bli livrädd men lite kuslig à la Poe hoppas jag att den är åtminstone!
giz.blogg.se

Postat av: MonsterSteffa

Publicerad 2015-03-21 00:17:40

Jag saknar också nummer 16 i Sanningens Svärd! Sett den för 600, vilket i mitt tycke är rätt dyrt.
Meningen med hela skiten tyckte jag var rätt skit. Men så har jag aldrig uppskattat KBT heller förutom i några undantagsfall. Vissa saker hon tar upp tycker jag är självklarheter, medan hon tar för givet att 'såhär är det" med nästan allt. Men såklart bra om man kan uppskatta innehållet också!

Svar: Hm, 600:- är ju lite väl mastigt måste jag säga. Det var likadant med nr 6 för ett par år sedan så jag får ligga lågt ett tag ;) Jaså du gillade inte Åkestam? Jag antar att man antingen känner igen sig i nästan allt hon skriver eller så känner man inte igen sig i något, det är ju en ganska nischad värld hon beskriver. Men jag gillar hennes raka sätt!
giz.blogg.se

Postat av: Chamilla Magnusson

Publicerad 2015-05-19 12:51:07

Jag har hört Nemerts bok "Röd måne" som ljudbok via telefonen och jag tycker den var riktigt bra. Väldigt gripande bok som kunde hålla mig fast länge. Jag lyssnade på den så ofta jag kunde om jag så städade, var ute med hunden eller bara satt rakt upp och ner i soffan. Jag har recenserat den också på min blogg om du vill mer om vad jag tycker om den? Den finns under fliken "Lästa 2014" och är skriven i juni.


Svar: Ja men jag har med förstått att den ska vara rätt gripande. Jag har ju inte läst några böcker av Nemert innan men det är helt klart dags snart! Ska kolla recensionen!
giz.blogg.se

Postat av: Chamilla Magnusson

Publicerad 2015-05-19 19:41:18

Detta var också min första från henne. Om det blir fler av henne vet jag inte. Jag är inte så duktig på att bara läsa får en författare. Förutom Nora Roberts, hon har jag några böcker från ;D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

En lite egen tjej som älskar drakar, svärd, te och fantasivärldar driver denna bloggen. I en inte alltför avlägsen framtid, hoppas jag, arbetar jag som geolog, har ett eget bibliotek hemma och skriver bästsäljande böcker på fritiden när jag inte är ute i skogen med hästen. Hoppas ni gillar min blogg om allt inom fantasygenren!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela