Crimson Peak - något att se fram emot?

Publicerad 2015-05-11 09:32:00 i Allmänt, Tips, Tv-serier,

Jag hörde talas om Crimson Peak på en blogg för någon dag sedan och kan inte sluta se om trailern! Tydligen är det regissören från bl.a. Pans Labyrint (som jag visserligen inte alls gillar men scenografin är ju fin) som skapat ett gotiskt skräckdrama med Tom Hiddleston och Mia Wasikowska i huvudrollerna. Det är lite Penny Dreadful fast med mer färg och mer skräck såvitt jag förstår. Jag tror det kan bli riktigt bra och pep förtjust när jag såg trailern första gången! Tom Hiddleston är ju erkänt duktig och gotik på film kan ju liksom inte bli fel. Om jag nu inte tycker det är för läskigt förstås, får ta med mig pojkvännen att gömma mig bakom helt enkelt...
Något att se fram emot till hösten, alltså!
 
 

Kommentarer

Postat av: Caroline Hurtig

Publicerad 2015-05-11 13:23:56

Åh den verkar bra!! Verkligen något att se fram emot!:-)
Jag blev inte jätteförtjust i Penny Dreadful faktiskt, tråkigt nog. Såg fem första avsnitten men det har inte blivit av att vi har sett mer....men detta verkar lovande!

Svar: Nej, inte jag heller tyvärr. Jag skrev tom. ett inlägg om chocken att jag faktiskt inte tyckte om det. Men Crimson Peak är jag pepp på! Sådär lagom till halloween!
giz.blogg.se

Postat av: Eve

Publicerad 2015-05-11 21:38:44

Oj, jag rös tillochmed :o

Svar: Hehe, helt klart ryspotential!
giz.blogg.se

Postat av: Fröken Cocco Sohl

Publicerad 2015-05-15 18:26:04

Alltså så pepp på denna. Verkar ha allt jag gillar. Precis som Penny Dreadful. Och jag vet att jag tjatar mig blå om den himla serien MEN måste verkligen säga att säsong två är på en helt annan nivå och att ni borde ge serien en ny chans.

Svar: Ja men eller hur! Hoppas bara att den är bättre än Penny Dreadful hehe ;) ;)Jag får väl titta på nåt avsnitt till någon dag när det regnar och se om det tar sig, är inte hoppfull dock...
giz.blogg.se

Postat av: Sofia

Publicerad 2015-06-18 12:16:10

Wow, den där filmen måste jag se! Verkar superspännande ju! Synd bara att jag inte klarar av läskiga filmer, haha :P

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

En lite egen tjej som älskar drakar, svärd, te och fantasivärldar driver denna bloggen. I en inte alltför avlägsen framtid, hoppas jag, arbetar jag som geolog, har ett eget bibliotek hemma och skriver bästsäljande böcker på fritiden när jag inte är ute i skogen med hästen. Hoppas ni gillar min blogg om allt inom fantasygenren!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela