Tips - What we do in the shadows

Publicerad 2015-05-07 16:49:00 i Allmänt, Filmer, Paranormal, Tips,

För någon månad sedan blev jag tipsad av en vän om komedin (typ) What we do in the shadows. Den är gjord av gänget bakom Flight of the conchords (som jag inte har någon som helst koll på men ni som läser kanske har) och ligger väl i stil med humorn i det. Filmen är något så konstigt som en påhittad dokumentär om hur det är att vara vampyr på Nya Zeeland idag. 
Ett dokumentärteam får följa vampyrerna Vladislav, Viago och Deacon som försöker leva med sina ganska extravaganta personligheter och begäret efter mänskligt blod samtidigt som de får hantera vardagliga problem som vem som städar i lägenheten, hur man ska ta sig in på nattklubbar (ni vet, man måste ju bli inbjuden) och försöka hänga med i dagens mode (tiden flyger ju förbi så fort när man är flera hundra år gammal). Som tur är får de snart "hjälp" av en alldeles nybliven vampyr som bl.a. hjälper dem med Skype och annat smått och gott. 
Som ni förstår är den riktigt, riktigt rolig! Jag har ju som bekant ofta problem med komedier (ärligt talat, så många finns det inte i klass med t.ex. Death at a funeral (den brittiska varianten givetvis, vi ignorerar allt annat)) där humorn inte bara är rätt i ansiktet på dig utan lite mer underfundigt rolig och spot on så att säga. What we do in the shadows är precis som jag vill ha det. Den har inga jätteavancerade specialeffekter och ingen superepisk story men sättet de filmat på och dialogen är klockren, jag skrattade i stort sett hela tiden.
Så mitt tips, se den, eller se åtminstone trailern och fnissar du till en enda gång under den, se filmen direkt!
 
 

Kommentarer

Postat av: Fröken Cocco Sohl

Publicerad 2015-05-08 08:45:36

Tror jag skulle kunna se den en gång om dagen och aldrig tröttna alltså.. "This is not a flatmeeting about how cool you are though.."

Svar: Haha, så jäkla klockren! Tack så mycket för tipset!
giz.blogg.se

Postat av: Sara Elvira

Publicerad 2015-05-18 21:03:32

Ååh! Såg denna för ett tag sen. Och jävlar i min låda vilken störtskön film!
we're werewolves not swearwolves. <3

Svar: Hahaha! Den är såå klockren! Look, a ghost cup!
giz.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

En lite egen tjej som älskar drakar, svärd, te och fantasivärldar driver denna bloggen. I en inte alltför avlägsen framtid, hoppas jag, arbetar jag som geolog, har ett eget bibliotek hemma och skriver bästsäljande böcker på fritiden när jag inte är ute i skogen med hästen. Hoppas ni gillar min blogg om allt inom fantasygenren!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela