Nytt i bokhyllan

Publicerad 2014-09-12 19:30:27 i Allmänt, Böcker,

Efter att ha arbetat häcken av mig hela sommaren har jag unnat mig en rejäl bokbeställning hos Adlibris. Förutom en kursbok blev det följande böcker:
 
Shadow and bone av Leigh Burdago som jag blivit tipsad om från många håll. Ryskinspirerad fantasy låter ju spännande måste jag säga!
 
The Brides of Rollrock Island av Margo Lanagan som är en av böckerna i 3 på 3-utmaningen.
 
Shades of milk and honey av Mary Robinette Kowal som beskrivs som Stolthet och Fördom med magi. Trevligt, trevligt!
 
Dreadnought av Cherie Priest som är andra delen i Clockwork Century. Jag gillade första delen Boneshaker väldigt mycket (recension här) och hoppas denna delen är lika bra!
 
The steel remains av Richard Morgan som jag skrivit om tidigare och som jag planerat att läsa i min high fantasy-höst.
 
Monstrous Beauty av Elizabeth Fama  vilken är tredje boken i min 3 på 3-utmaning om vattenvarelser.
 
 

Kommentarer

Postat av: Lena

Publicerad 2014-09-12 20:31:14

Härligt att kunna unna sig lite bokköp!

Postat av: Gia

Publicerad 2014-09-13 09:13:58

Shadow and bone har jag varit sugen på ett tag efter att ha sett så många prata om den, får nog bli en bokbeställning när pengarna ramlar in...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

En lite egen tjej som älskar drakar, svärd, te och fantasivärldar driver denna bloggen. I en inte alltför avlägsen framtid, hoppas jag, arbetar jag som geolog, har ett eget bibliotek hemma och skriver bästsäljande böcker på fritiden när jag inte är ute i skogen med hästen. Hoppas ni gillar min blogg om allt inom fantasygenren!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela