Nytt i bokhyllan

Publicerad 2013-07-30 16:54:41 i Allmänt, Böcker,

Det har varit lite bloggtorka den senaste tiden helt enkelt för att jag inte prioriterar att blogga när jag för en gångs skulle har varit lite ledig (på riktigt). Sommarkurserna är antingen avklarade eller ligger på is och jag har hittat på en del kul grejor bl.a. tagit en snabbutflykt upp till Solna i söndags för att titta på em-finalen i fotboll.
 
Igår var jag inom Sf-bokhandeln och köpte på mig lite grejor, alltid lika kul att gå och botanisera bland deras sortiment!
 
The Red Knight av Miles Cameron - som jag har funderat på länge. Har ingen aning om den är bra eller inte men lite medeltidsfantasi blandat med drakar kan sällan gå fel. Eller?
 
2313 av Kim Stanley Robinson - en sifi som verkade passa mig i smaken, läser inte sifi så ofta och denna har jag hört mycket gott om. Spännande!
 
Dreamsongs II av George RR. Martin - en novellsamling av mästaren. De hade inte första volymen inne så jag nöjde mig med tvåan, det spelar ju ingen roll. Denna ska jag ta tag i när väntan på Winds of winter känns alldeles för lång.
 
Jag köpte också en film till pojkvännen (som ligger hemma och är sjuk):
 
Conan barbaren med Jason Momoa
 
Så ikväll blir det filmkväll!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

En lite egen tjej som älskar drakar, svärd, te och fantasivärldar driver denna bloggen. I en inte alltför avlägsen framtid, hoppas jag, arbetar jag som geolog, har ett eget bibliotek hemma och skriver bästsäljande böcker på fritiden när jag inte är ute i skogen med hästen. Hoppas ni gillar min blogg om allt inom fantasygenren!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela