Tv-måndag

Publicerad 2013-03-11 18:58:00 i Allmänt, Tv-serier,

Jag tittar inte mycket på tv, nej, faktiskt nästan aldrig eftersom jag inte har tv:n ute hos mig inkopplad. Playkanaler och dvd-boxar brukar fylla mitt behov ordentligt. Men den senaste tiden har jag faktiskt bänkat mig framför tv:n i hela två timmar på måndagarna. Det är nästan lite mysigt, som på den gamla goda tiden när man var liten och hade sett fram emot en serie hela veckan.

Anledningen till uppståndelsen började för några veckor sedan när jag satt fast på en tågstation och de hade posters med MTV's nya serie Teen Wolf på väggarna. Jag trodde att jag skulle fnittra ihjäl mig, både av namnet och av bilden (ni som sett den vet vad jag pratar om). Herregud, vilken Twilight-ripoff tänkte jag. Men nyfiken som jag är var jag ju bara tvungen att ta reda på vad det handlade om  och bestämde mig för att titta på första avsnittet. Likheten med Twilight försvann faktiskt, den är nästan mer lik gamla klassikern Buffy och vampyrerna. Och för att vara MTV håller sig serien faktiskt fortfarande flytande efter ca tre avsnitt. Givetvis är den gjord för en yngre publik och man sitter ju mest och fnissar åt fjantigheterna men med tanke på hur mycket skit som annars finns på tv kan jag lätt stå ut med detta.
Dessutom är det skönt med en serie som faktiskt har ett högt tempo, pluspoäng för det!
Bilden nedan var väl den jag hittade som var minst cheesy :)
 
 
Senare på kvällen har svt (heja, heja!) börjat sända andra säsongen av Game of thrones. Och japp, jag vet att jag är typ ett år efter med det här men med tanke på hur fullspäckad min höst har varit har jag helt enkelt känt att jag inte har haft tid att titta på den. Hoppade jämnfota av glädje när jag insåg att den fanns på svtplay! Och det bästa är att den kommer att avslutas ungefär när tredje säsongen släpps. Hihi!
Så kl 22.00 varje måndag är det nu Game of thrones som gäller!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

En lite egen tjej som älskar drakar, svärd, te och fantasivärldar driver denna bloggen. I en inte alltför avlägsen framtid, hoppas jag, arbetar jag som geolog, har ett eget bibliotek hemma och skriver bästsäljande böcker på fritiden när jag inte är ute i skogen med hästen. Hoppas ni gillar min blogg om allt inom fantasygenren!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela