Hansel and Gretel: Witch hunters

Publicerad 2013-11-05 23:23:00 i Allmänt, Filmer, High fantasy, Reflektioner,

Häromveckan såg jag Hansel and Gretel: Witch hunters. Det var kanske ingen höjdarfilm direkt och jag har stora problem med Jeremy Renner, jag menar har ni någonsin sett en så tråkig karl?! Ska jag tycka han är snygg för isåfall har det verkligen flugit rätt över huvudet på mig. Däremot gillar jag Gemma Arterton desto mer, kanske inte för att hon är en så bra skådis som för att jag tycker hon ser oförskämt bra ut men hur som helst kan jag inte låta bli att låta mig bli inspiererad av både hennes ganska starka kvinnliga rollkaraktärer som frisyrer och kläder. Jag önskar också att jag fick springa runt i sådana outfits!
Som sagt, Hansel and Gretel är kanske ingen film man ser på för att man vill få hjärngympa och ha djupa diskussioner men om man bortser från allt det uppenbart dåliga är filmen ganska underhållande. Jag kan inte annat än gilla filmer med mycket action som utspelar sig i något östeuropeiskt land runt 1800-talet med monster och tjejer i snygga kläder och frisyrer. Det kanske är den enda typen av actionfilm jag faktiskt gillar, just för att det är dumt, superlöjligt, alldeles för mycket intressanta armborst och alldeles för dåliga effekter. Vi pratar Van Helsing, Snow White and the huntsman (som visserligen inte är i nåt östeuropeiskt land och som jag skrivit om här), Underworld (nutid), Red Riding Hood (en av de sämre i genren), Sleepy Hollow (Östeuropa utbytt mot Amerika) menmen jag tror ni fattar. Mer sånt! Och har ni nåt tips på en liknande film som jag inte tagit upp får ni gärna hinta!
 
Och en annan sak, Peter Stormare har en förmåga att dyka upp lite överallt också. Weird.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

En lite egen tjej som älskar drakar, svärd, te och fantasivärldar driver denna bloggen. I en inte alltför avlägsen framtid, hoppas jag, arbetar jag som geolog, har ett eget bibliotek hemma och skriver bästsäljande böcker på fritiden när jag inte är ute i skogen med hästen. Hoppas ni gillar min blogg om allt inom fantasygenren!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela