Nytt i bokhyllan

Publicerad 2014-04-21 18:08:10 i Allmänt, Böcker,

I måndags hade jag lite tid över medan mina prover stod och grillades i ugnen i sisådär 925 grader så jag tog en sväng inom Sf-bokhandeln. Tyvärr hade de ingen av de böcker jag just nu har på min investerar-lista och hade de någon så fanns den bara i pocket. Bu! Jag vill helst undvika pockets när det gäller böcker som ska stå i bokhyllan. Så fult liksom!
 
Men däremot fick hittade jag en bok som jag inte bryr mig så mycket om den när i pocket eller inte men som jag varit sugen på att läsa jättelänge. Nämligen Dan Simmons The Abominable. 
Inte en bok som definierar mig direkt. Det är en thriller/skräck à la Stephen King om bergsklättrare på Mount Everest som försöker ta reda på en annan expeditions öde. Jag gillar bergsvandring och jag gillar böcker med övernaturliga inslag så det kan inte bli bättre, eller?
 
Någon som har läst den?
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

En lite egen tjej som älskar drakar, svärd, te och fantasivärldar driver denna bloggen. I en inte alltför avlägsen framtid, hoppas jag, arbetar jag som geolog, har ett eget bibliotek hemma och skriver bästsäljande böcker på fritiden när jag inte är ute i skogen med hästen. Hoppas ni gillar min blogg om allt inom fantasygenren!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela