Tv-seriedags

Publicerad 2014-02-12 10:07:00 i Allmänt, Reflektioner, Tv-serier,

Jisses med många tv-serier det är jag vill se just nu! Vet inte hur jag ska få tid till allt. Svaret på den frågan är nog att jag inte kommer att få tid till allt (tyvärr). 
Jag har ju ägnat hela vintern åt att ta mig igenom alla säsonger av den nya Doctor Who och därför inte sett så hemskt mycket annat i serieväg. Just nu ser jag om tredje säsongen av Game of thrones för att känna mig lagom uppdaterad inför fjärde säsongen i april. Men förutom detta har jag inte hunnit med så mycket mer i tv-serieväg.
Jag har sedan länge velat se Once upon a time (har dock redan sett första avsnittet och tyckte det var sådär men är villig att ge det en chans) och måste snart ta mig i kragen och se miniserien Camelot (som jag också sett ett avsnitt av och gillade skarpt).
 
Förutom dessa två är ju Starz nya piratserie Black sails helt klart något som verkar både nytt och påkostat (alla nakna, fnittriga horor till trots, är nästan säker på att det är mycket sånt men jag kan ha överseende, kanske) och även serien Vikings som jag både fått rekommenderad av en vän och som man nästan måste se bara för att vi har en svensk med.
Så sent som igår fick jag nys om en ny sifi-serie (typ) vid namn Continuum. Den handlar om tidsresande och verkade vara mycket lik The Sarah Connor Chronicles (som jag gillar skarpt) men huruvida de faktiskt gör det bra eller inte återstår att se.
 
I somras tittade jag och pojkvännen på några avsnitt av The walking dead men tja, jag vet inte. Den känns som en serie som aldrig kommer att ta slut och jag började alla redan störa mig på karaktärerna. Bådar inte gott. Så nej, The walking dead får stå åt sidan så länge. Jag borde också ta och kolla klart på Teen wolf (nej, jag tänker inte skämmas, Stiles är värd allt!) och kolla på alla tillgängliga Sherlock-avsnitt (även om jag inte är helt övertygad om att jag tycker det är bra).
 Uäh, var ska man börja? Förslag? Idéer? Vilka ska jag undvika och vilka måste jag se? Är helt villrådig själv vilket lett till att jag inte orkat börja på någon av dem.

Kommentarer

Postat av: Fröken Cocco Sohl

Publicerad 2014-02-27 17:57:17

Jag älskar ju Once, tycker det är en mysig serie nu när den fått upp tempot. Första avsnitten av säsong ett är mest en kavalkad av Disneyprinsessor. Säsong två och tre är kalasbra!

Har bara sett något avsnitt Camelot enbart pga Jamie, och han gör ju den serien så värd men i jämförelse med GoT (omöjligt att inte jämföra) känns den så blek. Den kanske blir bättre, vad vet jag.

Svar: Vad bra att du säger att tempot höjs för just nu känns det som Lost med prinssessor, hade aldrig pallat bara ett avsnitt i taget för då känns det skitsegt. Men jag gillar mysigheten i serien, och konceptet. Rumplestiltskin <3Har med bara sett ett av Camelot, verkar helt ok ändå. Har inte direkt tänkt jämföra den med GoT, vad kan man egentligen jämföra med GoT XD ?
giz.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

En lite egen tjej som älskar drakar, svärd, te och fantasivärldar driver denna bloggen. I en inte alltför avlägsen framtid, hoppas jag, arbetar jag som geolog, har ett eget bibliotek hemma och skriver bästsäljande böcker på fritiden när jag inte är ute i skogen med hästen. Hoppas ni gillar min blogg om allt inom fantasygenren!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela