Tankar om Doctor Who - Into the dalek

Publicerad 2014-09-18 19:06:42 i Allmänt, Recensioner, Science Fiction, Tv-serier,

Jaha, då har jag sett avsnitt två i senaste säsongen av Doctor Who. Och vad ska jag säga. Tyvärr är jag inte direkt överväldigad och om jag ska vara ärlig var det ett rätt tråkigt avsnitt, jag menar allvarligt talat, är vi inte jäkligt trötta på Daleks? De har blivit så överanvända de senaste säsongerna att jag knappt lyfter på ögonbrynen längre. Istället drömmer jag mig tillbaka till skräcken som lyste i Ecclestons ögon när den första daleken dök upp i första säsongen. Då bara en Dalek kunde förinta hela universum. Det var tider, det! Nu gäspar jag mest och detta avsnittet var inget undantag. Inte heller i detta avsnitt fick jag så mycket kött på benen gällande hur Capaldis doktor kommer att bli. Jag gillar hans identitetskris, att han inte vet om han är god eller ond längre men på något vis blir det lite tråkigt med en icke-exentrisk doktor. Dessutom är Clara en inte så exentrisk följeslagare heller så det hela blir lite platt, vi behöver en Donna alltså! Men jag hoppas det tar sig, jag känner fortfarande att jag inte riktigt kan uttala mig om Capaldi som sådan. Däremot avsnittet var ingen höjdare, så mycket kan jag säga. 
Dock kan de lägga till ytterligare en skådespelare som varit med i både Game of thrones och Doctor Who till listan haha! Vet ni vilken jag menar?
 

Kommentarer

Postat av: Vargnatts bokhylla

Publicerad 2014-09-18 22:54:14

Jag kan hålla med om avsnitt 2! Och Daleks börjar bli lite tjatigt nu. Men jag älskade avsnitt 3! Hoppas du gillar det bättre :)

Svar: Ja, jag har sett trean nu och ska se fyran i helgen. Hoppas det blir bättre allteftersom ^^
giz.blogg.se

Postat av: Vargnatts bokhylla

Publicerad 2014-09-18 22:55:11

Haha hoff, jag är trött. Jag menade att jag älskade avsnitt 4! Inte 3 :P.

Postat av: perny

Publicerad 2014-09-24 16:17:43

Jag tycker nog att han tar sig för varje avsnitt. Jag gillar att han inte är så där positiv och käck utan rätt så sarkastisk och inte så snäll. Och det var väl fjärde som gick nu i lördags? Den var väldigt bra men lite svår att hänga med i ibland. Trean gillade jag också och tycker nog att Clara blir bättre också, för varje avsnitt. Gillade inte henne från förra säsongen, men hon får liksom ta lite mer plats nu.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

En lite egen tjej som älskar drakar, svärd, te och fantasivärldar driver denna bloggen. I en inte alltför avlägsen framtid, hoppas jag, arbetar jag som geolog, har ett eget bibliotek hemma och skriver bästsäljande böcker på fritiden när jag inte är ute i skogen med hästen. Hoppas ni gillar min blogg om allt inom fantasygenren!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela