Vad hände egentligen?

Publicerad 2015-01-04 13:19:00 i Allmänt, Filmer, High fantasy, Reflektioner,

Satt och funderade på sista Bilbo-filmen igen och kan för mitt liv inte komma fram till vad som hände med The Arkenstone?! Vad jag minns hade Bard den efter att Bilbo gett den till honom att köpslå med men till skillnad från boken gick det ju åt helvete och Thorin valde att starta ett krig istället. Efter det såg man inte röken av den såvitt jag kommer ihåg. Vad hände egentligen? Nån som förstod nåt jag inte fattade?
 

Kommentarer

Postat av: Caroline Hurtig

Publicerad 2015-01-04 14:31:16

Nej...nu när du säger det. Vad hände med den?
Hm.... det kanske man får veta i boken :)

Svar: Jo, jag tror Thorin får den men inte framgick det i filmen inte.
giz.blogg.se

Postat av: MonsterSteffa

Publicerad 2015-01-04 14:42:08

Började fundera jag med nu när du säger det, och googlade. Hittade det här:
http://lotr.wikia.com/wiki/Arkenstone

Verkar som att den hamnade på Thorins grav, och att han fick den slut då alltså :)

Svar: Mjo, i boken är det så såvitt jag vet. Men man ska ju kunna se filmen utan att ha läst boken dock...
giz.blogg.se

Postat av: Malin

Publicerad 2015-01-04 17:33:16

Bara en av alla saker som filmatiseringen hoppade över? :P Jag såg inte var den tog vägen.

Svar: Man kan ju tycka att det var lite snörpligt att de bara "glömde" den eftersom så mycket av de tidigare filmerna handlat om just den.
giz.blogg.se

Postat av: Gabriella

Publicerad 2015-01-04 18:59:24

Hmm, bra fråga! Det tänkte jag faktiskt inte ens på. Men det hände nog inget mer med den, åtminstone inte som jag la märke till. Antar att de bara behöll den eftersom Thorin inte brydde sig om den mer sen, eller något x)

Svar: Hahaha! Det hade varit något, det XD Thorin som var helt besatt av den borde ju brytt sig åtminstone lite efteråt också kan man tycka ^^
giz.blogg.se

Postat av: Isabelle

Publicerad 2015-01-06 22:56:01

Blev också sjukt förvirrad med som andra skriver så brändes den tydligen med Thorins grav.

Svar: Mjo, i boken ja. Men frågan är hur de förklarar det i filmen...
giz.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

En lite egen tjej som älskar drakar, svärd, te och fantasivärldar driver denna bloggen. I en inte alltför avlägsen framtid, hoppas jag, arbetar jag som geolog, har ett eget bibliotek hemma och skriver bästsäljande böcker på fritiden när jag inte är ute i skogen med hästen. Hoppas ni gillar min blogg om allt inom fantasygenren!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela