Vid min sovsäck

Publicerad 2015-07-11 19:14:57 i Allmänt, Böcker, High fantasy, Science Fiction,

Ny version av gammal rubrik haha! Det är lite sparsamt med inlägg under sommaren. Det beror inte på att jag inte har något att skriva om utan snarare om att jag arbetar väldigt mycket i fält just nu = noll internetuppkoppling + sena kvällar. 
Men jag försöker i alla fall läsa litegrann mellan varven. Särskilt med tanke på Norrbottens eminenta biblioteksservice som jag önskar kunde smitta av sig till resten av Sverige asap. 
 
Hur som helst så har jag med mig polska Andrzej Sapkowskis Den enda önskningen som tyvärr är den enda av hans böcker som är översatta till svenska. Om han inte är bekant kanske dataspelen Witcher är bekanta? Hans böcker ligger till grund till dessa spel.
 
Vidare har jag också kastat mig in i Andy Weirs Ensam på Mars som jag än så länge tycker är både rolig och tekniskt underhållande. Alltid lika roligt med bra sifi!
 

Kommentarer

Postat av: Fantasy Realm ~ en fantasyblogg

Publicerad 2015-07-19 19:23:35

Åh, jag måste verkligen läsa böckerna som the Witcher-spelen är basserade på. Jag tyckte spelen var riktigt bra!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

En lite egen tjej som älskar drakar, svärd, te och fantasivärldar driver denna bloggen. I en inte alltför avlägsen framtid, hoppas jag, arbetar jag som geolog, har ett eget bibliotek hemma och skriver bästsäljande böcker på fritiden när jag inte är ute i skogen med hästen. Hoppas ni gillar min blogg om allt inom fantasygenren!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela