Den enda anledningen till att man orkar titta på Teen Wolf

Publicerad 2015-03-01 13:58:47 i Allmänt, Paranormal, Reflektioner, Tips, Tv-serier,

Nåväl, nästan enda anledningen i alla fall.
För även om Teen Wolf är urtöntigt och så gjort och man är trött på missförstådda tonåringar så kan jag inte låta bli att gilla serien. Inte minst för humorn och för att de inte backar för sex och gore trots att den är för tonåringar. Men det finns en aspekt som gör att serien höjer sig över de andra serierna i samma fack.
Nämligen den här killen:
Stiles Stilinski. Sidekick och bästa vän med huvudkaraktären Scott i serien. Inte varulv och olyckligt förälskad i skolans snyggaste (och smartaste) tjej. Det är också han som står för 90% av sarkasmen i serien, och 100% av höjda ögonbryn. Dessutom är det alltid han som får förklara, bortförklara och rädda Scott (och hans varulvsvänner) ur alla knipor. Utan att nån gång få ett tack för det. Ibland blir han arg och lackar ur på bristen av tacksamhet för han låter sig inte trampas på om han inte tycker det är värt det. Som t.ex. när det handlar om Lydia (hans förälskelse).
Jag vet inte om det är karaktären i sig eller om Dylan O'Brien är en riktigt bra skådis men när alla andra springer runt och tuffar sig med klor och glödande ögon kan jag bara flytta blicken till Stiles och se att han tycker precis likadant som man själv, nämligen att de andra är urlöjliga och han fattar inte vad han gör där. Jag vill se en serie med bara Stiles. Helst igår.
 

Kommentarer

Postat av: Kajsa

Publicerad 2015-03-01 16:21:14

Är det samma skådis som i Mazerunner? Söt är han i varje fall.

Svar: Ja, det är samma! Har dock inte sett Maze runner men får väl ta och göra det!
giz.blogg.se

Postat av: Bokprinsessorna

Publicerad 2015-03-01 17:12:49

Åh tack äntligen en som håller med!

Svar: Hur kan man inte hålla med? ;)
giz.blogg.se

Postat av: Lena

Publicerad 2015-03-01 20:32:32

Ett av mina barnbarn älskar den här serien och hon säger alltid att hon tycker att denne skådis är så snygg :)

Svar: Hahaha, jo han är väl rätt söt. Jag känner att jag kanske inte riktigt är målgruppen för den här serien dock... XD
giz.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

En lite egen tjej som älskar drakar, svärd, te och fantasivärldar driver denna bloggen. I en inte alltför avlägsen framtid, hoppas jag, arbetar jag som geolog, har ett eget bibliotek hemma och skriver bästsäljande böcker på fritiden när jag inte är ute i skogen med hästen. Hoppas ni gillar min blogg om allt inom fantasygenren!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela